"לא לוקח קשה כמו רבין": "חשש אמיתי" מדברים על מה שחשוב באמת

צפו: הרכב הפוסט-Pאנק, ששר בשפה העברית ולא מתבייש לשחק בה, משחרר סינגל ראשון מתוך האלבום השני שבדרך

מתוך הקליפ "ווקי טוקי" של להקת חשש אמיתי, צילום: רועי מעיין

להקת האינדי "חשש אמיתי" משחררת את "ווקי טוקי", הסינגל הראשון מתוך האלבום השני, שעתיד לצאת בקיץ ויישא את השם "החיים שיתחילו בקרוב". הסינגל מלווה בקליפ שביים והפיק אביב שריקי (“מינוס אפס”).

האווירה בשיר נעה בין קטבים של גרוב ואופל סקסי, ונחה על מקצב בס תופים שדוחף קדימה, עם גיטרות לעיתים נושכות ולעיתים מלטפות. כל זאת כשלמעלה מקשט את הכל ליין סינתי.

חשש אמיתי - ווקי טוקי

"היתוליות ונוסטלגיה ילדותית יוצרים קרקע פורייה לשיר, שבמרכזו עומד געגוע בודד וכמיהה לחברות בעולם שנע מהר, ולפעמים משכיח מאתנו את מה שחשוב באמת", מספרים "חשש אמיתי". "בשונה ממרבית השירים שלנו, 'ווקי טוקי' לא נכתב כפזמון, אלא כשירה לכל דבר. הוא מורכב משלושה בתים, כאשר השניים הראשונים נושאים מבנה דומה – עומס של דימויים, חלקם עילגים ולא גמורים, השמטות של מילים שיוצרות משפטים שיכולים להשתמע לשתי פנים, ושימוש בשפה העברית באופן חופשי שמטיל צל על משמעותן של מילים בכלל".

הקליפ של "ווקי טוקי" הוא פרי מוחו של המוזיקאי והיוצר אביב שריקי ("מינוס אפס"), אשר רקם עולם של סיטואציות מוכרות והזויות בו זמנית, כשבקליפ ניצב סולן ההרכב, תום הררי.

להקת חשש אמיתי, צילום: חשש אמיתי יחצ - צילום נטע דריטר עריכה סתיו תל

"חשש אמיתי" הם הרכב אינדי פוסט Pאנק ששר בשפה העברית, אשר פועל ופעיל משנת 2015. בשנת 2016 שיחררו את האי.פי הראשון שלהם – "הודעה מוקלטת" - אותו הפיק המוזיקאי עדי רותם. בשנת 2019 שחררו את אלבום הבכורה "עברית פופ" אותו הפיקה המוזיקאית אור אדרי. בקיץ עתיד ההרכב לשחרר את אלבומם השני, "החיים שיתחילו בקרוב", אשר הפיקו באופן עצמאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר