מוקי: "בתחילת הקורונה איבדתי את הרצון לכתוב"

חמש שנים אחרי שהוציא את אלבומו האחרון, מוקי משחרר סינגל חדש מתוך אלבום חדש שבדרך, ומספר איך הקורונה שינתה הכל • האזינו לשיר

"הופעות מתבטלות". מוקי, צילום: נועה פוירשטיין

חמש שנים אחרי שיצא אלבומו האחרון, "הולך על מים", מוקי משחרר סינגל ראשון מתוך אלבום חדש שבדרך. את השיר החדש, "עניבות", הוא כתב ביחד עם צליל קליפי ומאור יצחקי, וההפקה המוזיקלית היא של ינון יהל.

"בתור אדם שכותב לעצמו את כל החומרים כבר לא מעט שנים, כשהתחילה הקורונה הרגשתי בפעם הראשונה בחיים שאני לא רוצה לכתוב", אומר מוקי (46). "במשך שנים הייתי יושב כל ערב וכותב. ופתאום מתחילה הקורונה, ועוברים שלושה־ארבעה חודשים ואני אפילו לא פותח מחברת. אחרי כמה חודשים פתאום התחיל לדגדג לי בקצה האצבעות, רציתי לחזור לזה. התחילו לקפוץ לי רעיונות, מחשבות, משפטים וחרוזים. זה בער בי וחיפשתי אנשים לעשות את זה איתם. רציתי לשתף פעולה בכתיבה. הבנתי שהפינג פונג היצירתי הזה מדליק את האש ושומר עליה בוערת.

"התחברתי עם כל מיני אנשים שלא הכרתי (בין האנשים שאיתם שיתף פעולה ביצירת האלבום החדש: ג'וני גולדשטיין, לואי להב, גלעד שמואלי, ג'ורדי, מתן דרור, ינון יהל, שקל ואיתי צוק - מ"כ), ישבתי איתם בחדר וכתבנו יחד. אחד זורק משפט, והשני משלים, ועולה מחשבה, ומדברים על זה. זו חוויה חדשה בשבילי והיתה ממש מיוחדת וסופר כיפית. כמעט כל שיר באלבום החדש נכתב עם כותבים אחרים וכמעט לכל שיר יש מפיק מוזיקלי אחר. כל שיר הוא עולם בפני עצמו, וביחד יש אלבום שהוא תמונה גדולה, מקיפה ורחבה. וזה מה שאני אוהב".

אתה עדיין דבק בקונספט של אלבום? אף שזה הולך ונעשה משהו שכבר לא עושים כמעט?

"כן, אני אוהב אלבומים. מבחינתי אלבום מסכם תקופה בחיים. הוא אורז אותה עם עומקים, רבדים ומחשבות. זו תמונה רחבה של 360 מעלות, לא משהו מצומצם".

מה שחווית במהלך הקורונה בא לידי ביטוי באלבום?

"אני בטוח שכן, אבל אני לא יכול להגיד 'בגלל הקורונה כתבתי ככה וככה'. אני לא עובד ככה. מאז ומעולם כשכתבתי זה לא היה אף פעם על חוויה ספציפית. זה יותר תפיסת עולם, הלך רוח, משהו שהולך איתי ואני פורק אותו בשיר. אני מניח שהכתיבה הושפעה מהקורונה, אבל אני לא יכול לנתח איך בדיוק".

בא לכם ספא ופינוקים? הקליקו כאן למבצעים שווים

איך אתה מתמודד עם הגל החמישי?

"יש הרבה הופעות שמתבטלות. אנשים מתקשרים יום לפני הופעה ומבקשים לבטל את הכרטיסים. יש הופעות שהולכות סבבה והכל כרגיל ויש הופעות שנמחקות מהרגע להרגע. זה מאתגר וקשה מאוד, וזה מבאס מאוד. מצד אחד זה משתק את היצירה, ומצד שני זה מכריח אותך, במובן הטוב של המילה, לחשיבה מחודשת ולהבנה איך עושים את זה.

"העולם הרגיל שאנחנו מכירים שבו הולכים להופעה, מופיעים, חוזרים הביתה - כבר לא קיים. פתאום הכל משתנה. המבנה הכלכלי והאמנותי משתנה לגמרי. אנחנו בתהליכי פירוק ובנייה מחדש, ולא יודעים לאן זה הולך. הנבואה ניתנה לשוטים, אבל ברור שצריך לעשות התאמות ולהפוך את החיסרון ליתרון. איך? אני עדיין לא יודע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר