טיילור סוויפט ודיסני: זו העסקה שעשויה לטלטל את עולם הסטרימינג

בשאיפה להגדיל את מספר המינויים החדשים, דיסני פלוס ישלם לסוויפט סכום עתק עבור סדרת דוקו בת 6 פרקים • מדוע הדיל משתלם כל כך לערוץ הסטרימינג?

מתוך סיבוב ההופעות "Eras Tour" של טיילור סוויפט. צילום: AP

טיילור סוויפט בילתה כמעט שנתיים לא רק בהופעות בארבע יבשות עם סיבוב ה-Eras Tour הכה מצליח שלה, היא גם שינתה את כללי המשחק של תעשיית המוזיקה. כעת, לפי הדיווחים, היא צפויה לקבל אחד התשלומים הגבוהים בתולדות הסטרימינג עבור התיעוד של הפרק האחרון. אף שדיסני לא אישרה מספרים רשמיים, אתר The Richest המתמחה בנושאי נכסים ועסקאות גדולות בעולם הבידור, מדווח שההסכם עם סוויפט עבור סדרת דוקו חדשה בת שישה פרקים פלוס סרט ההופעה עשוי להגיע ל־100 מיליון דולר. עם הערכת השווי העכשווית שלה ככמעט מיליארדרית, לא יהיה מפתיע אם הכוכבת הצליחה לנהל מו"מ על סכום גבוה עוד יותר.

דפוסי ההשקעה של דיסני מספקים רמזים מהותיים. החברה שילמה בעבר 30 מיליון דולר על הסרט התיעודי של אלטון ג'ון משנת 2022, Goodbye Yellow Brick Road, ופרויקט זה לא הגיע עם התופעה התרבותית הגלובלית שמייצגת סוויפט.

אגדת סטרימינג. טיילור סוויפט, צילום: צילום מסך / You Tube מתוך The Fait of Ophelia

האם תקציב התוכן של Disney+ מצדיק את סכום העתק?

עם התחרות העזה על תוכן מוזיקלי פרימיום, הנכונות של Disney+ להבטיח זכויות גלובליות בלעדיות למופע הסיום של The Eras Tour ולסדרה המלאה שמאחורי הקלעים מרמזת על השקעה גדולה בהרבה. לפי דיווחים, לדיסני היו 24 מיליארד דולר להוצאות תוכן בשנת 2025, כך שתשלום בן תשע ספרות לסוויפט נמצא לגמרי במסגרת התקציב.

מה שהיא מוכרת שווה לא פחות. ערכו לכל הדעות גבוה. סיבוב ההופעות The Eras Tour לא היה רק הצלחה - הוא הפך לסיבוב ההופעות המכניס בהיסטוריה, עם יותר מ־2 מיליארד דולר מכרטיסים ב־149 הופעות סולד־אאוט. סוויפט עצמה הרוויחה כ־750 מיליון דולר, ולאחר מכן הוציאה קרוב ל־200 מיליון מביניהם כבונוסים לרקדנים, נהגים, צוות ונותני שירות נוספים. בסיום הסיבוב הפכה סוויפט למיליארדרית בזכות עצמה. סיבוב הופעות בעל השפעה תרבותית וכלכלית בהיקף כזה מעניק לה יתרון מו"מ נדיר לעתיד.

איך שינתה הצלחת The Eras Tour את כוח המיקוח של סוויפט?

גם מספרי הצפייה מצדיקים תשלום גבוה. סרט ההופעה הראשון של The Eras Tour, שיצא לאקרנים לפני שהגיע לסטרימינג, שבר שיאי קופות והפך לדחיפה כלכלית משמעותית עבור AMC. עבור דיסני, שידור בלעדי של מופע הסיום בוונקובר, יחד עם סדרת דוקו בת שישה פרקים, מבטיחים מבטיח עניין עצום ומנויים חדשים. עם קהל מעריצים שמסוגל להקפיץ אתרי כרטיסים ויכולת נדירה להשפיע על כלכלת ארה"ב; ההשקות, ההופעות והמכירות של טיילור סוויפט מייצרות ביקושים עצומים לטיסות, מלונות, תחבורה, מרצ’נדייז וצריכה כללית - בהיקף שמצליח להשפיע בפועל על נתוני הצמיחה והכלכלה בארה"ב.

למעשה, דיסני משלמת על רמת מעורבות שאין קמפיין שיווקי שיכול להתחרות בה. כלומר, הנוכחות של טיילור סוויפט יוצרת מעורבות אדירה מצד הקהל - התעניינות, צפיות, מנויים חדשים ורעש תקשורתי בהיקף שאפילו קמפיין שיווקי ענק ויקר לא יכול לייצר. מדובר בכוח שמגיע מהמעריצים עצמם, ולא מפרסום מלאכותי. 

האם התזמון האישי של סוויפט השפיע על העסקה?

התזמון עובד גם הוא לטובתה של סוויפט. בזמן שהיא, לפי הדיווחים, מתכוננת לחתונה מתוקשרת (שההוצאות עליה עשויות להגיע למיליוני דולרים), כל מהלך עסקי נוסף מחזק את האימפריה שלה. בין רווחי סיבוב ההופעות, מכירות המוזיקה, ההצלחה ההיסטורית בפרסום, עסקאות הסטרימינג ופורטפוליו הנדל"ן המתרחב - לסוויפט יש את המומנטום החזק ביותר מבין מוזיקאים פעילים כיום.

דיסני אינה רוכשת רק הופעה עם סדרת הדוקו הקרובה. היא קונה את הפרק האחרון של סיבוב ההופעות הגדול בהיסטוריה עד כה. וכאשר המוצר הוא טיילור סוויפט בשיא הצלחתה, תשלום בן תשע ספרות אינו בהכרח תמוה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר