700 מיליון דולר: סיבוב ההופעות של באד באני השפיע על הכלכלה

המוזיקאי צפוי לצאת לסיבוב הופעות בחודש הבא ויגיע, בין היתר, לאירופה ואמריקה הלטינית • ההחלטה לחזור לדרכים הגיעה בעקבות הופעות בפורטו ריקו, שהכניסו הון עתק

באד באני. צילום: AP

באד באני ישיק את סיבוב ההופעות העולמי שלו Debí Tirar Más Fotos ("הייתי צריך לצלם יותר תמונות") ב-21 בנובמבר עם שתי הופעות ברפובליקה הדומיניקנית. לאחר מכן הוא יופיע ברחבי אמריקה הלטינית, אירופה ואסיה, לפני שיסיים בבריסל ב-22 ביולי 2026. הוא השמיט את ארצות הברית מסיבוב ההופעות בגלל מה שכינה "מצב המהגרים", אך הסכים להופעה אחת בארצות הברית: מופע המחצית של הסופרבול ב-8 בפברואר, שבו הוא צפוי להיות הלטיני הראשון שיופיע כסולן וישיר בספרדית במהלך האירוע.

סיבוב ההופעות בא בעקבות סדרת הופעות בפורטו ריקו בקיץ, שאותה השוו רבים מהפורטוריקנים לבהלה לזהב. סדרת ההופעות, שהתקיימה בסן חואן בין 11 ביולי ל-20 בספטמבר 2023, הזרימה כ-560 מיליון דולר לכלכלת האי, כך דיווח העיתון El Nuevo Día, נתון שגורמים רשמיים תיארו כציון דרך תרבותי וכלכלי.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Benito Antonio (@badbunnypr)

במהלך סופי השבוע של ההופעות, יותר מ-10,000 מארחים ב-Airbnb אירחו כ-550,000 מבקרים מ-1,300 ערים ו-108 מדינות, צוין בעיתון El Salvador. החיפושים אחר פורטו ריקו בפלטפורמה עלו ב-140 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2024. "נתונים אלה מאשרים את התפקיד החיוני שממלאת קהילת המארחים המקומית החזקה בקבלת מבקרים מכל העולם, בהכרתם עם התרבות הפורטוריקנית ובהמרצת הכלכלה של קהילותיהם", אמרו מ-Airbnb.

מחקר שהוזמן על ידי עיריית סן חואן העריך את תרומת התיירים לבירה ביותר מ-379 מיליון דולר, בעוד מכון Gaither International העריך את ההכנסה הכוללת שנוצרה בכ-713 מיליון דולר. תחת הכותרת No Me Quiero Ir: Una Más ("אני לא רוצה ללכת: עוד אחת|), האמן הופיע בפני כ-460,000 בעלי כרטיסים, בממוצע של יותר מ-14,000 מעריצים בכל ערב. לברון ג'יימס, קיליאן אמבאפה, פנלופה קרוז, חאבייר ברדם ולין-מנואל מירנדה היו בין הסלבריטאים שנצפו בקהל. חברת Airbnb מסרה כי ההזמנות "התפלגו על פני כל פורטו ריקו".

מה עם הופעה בישראל?, צילום: EPA

עבור משפחות רבות, השכרות חדרים לטווח קצר סיפקו הכנסה נוספת בתקופה של אינפלציה גבוהה. כלכלנים טענו כי השילוב בין בידור לתיירות, שיפר את תדמיתה של פורטו ריקו והגביר את החשיפה של אמנים מקומיים אחרים. Airbnb הבהירה כי ספירת המבקרים שלה כללה את כל המגיעים במהלך תקופת האירוע, כולל מבקרים בחוף הים ואנשי עסקים. גורמים רשמיים טענו כי הקונצרטים היו הגורם לרבים מהטיולים הללו, וציינו את העלייה בחיפושים אחר טיסות ובצ'ק-אין בסופי השבוע שבהם התקיימו ההופעות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר