אודיה, נסרין קדרי, פאר טסי. צילום: קוקו, אמיר יהל, שוקה כהן

הנתונים של אקו"ם נחשפים: זה היה השיר המושמע ביותר בישראל השנה

אקו"ם מפרסמת את רשימת השירים, היוצרים והמבצעים המושמעים ביותר לשנת תשפ"ה • הפער המגדרי נמשך, ושיר אחד כבש את כל התחנות

כחלק מסיכומי השנה העברית החולפת תשפ"ה, באקו"ם, האגודה השומרת על זכויות היוצרים בישראל, מסכמים את השנה עם רשימת השירים, היוצרים והמוזיקאים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו בישראל. הדירוג מושתת על נתוני מערכת AcumOnAir, המנטרת את תחנות הרדיו בישראל וכוללת 34 תחנות רדיו ארציות ואזוריות הפועלות ברישיון אקו"ם.

בראש דירוג היצירות המושמעות ממוקם השיר "מה יהיה מחר" בביצועו של פאר טסי (מילים ולחן: פאר טסי, איתן דרמון, אבי אוחיון ומתן דרור שגם הפיק). מיד אחריו במקום השני "תמיד אוהב אותי" בביצועו של ששון שאולוב, ובמקום השלישי "לא לפנות אליי" בביצוע נסרין קדרי.

במקום הרביעי "בן אדם" בביצוע אודיה, במקום החמישי "התקדמתי ממך" בביצוע איתי לוי וששון שאולוב שנכנס פעמיים לחמישייה הראשונה, במקום השישי "את לא יודעת כמה שאני אוהב אותך" בביצוע אודיה שנכנסה פעמיים לעשירייה הראשונה, במקום השביעי "צ'יק צ'ק" בביצוע סטטיק, במקום השמיני "מגדלים" בביצוע נס וסטילה, במקום התשיעי "New Day will Rise" - זוכה המקום השני באירוויזיון 2025 בביצוע יובל רפאל, ובמקום העשירי ממוקם השיר "גיבורי על" בביצוע התקווה 6 - שהיה השיר המושמע ביותר בשנה שעברה.

היוצר המושמע ביותר בשנת תשפ"ה הוא אבי אוחיון. זו השנה השביעית ברציפות בה אוחיון מוביל את הדירוג כמחבר וכמלחין. היוצרת המושמעת ביותר היא צליל קליפי, מהיוצרות של "לא לפנות אליי" בביצוע נסרין קדרי.

גם בשנת 2025, עדיין יש פערים עצומים מבחינת ההתפלגות המגדרית. מתוך כלל ההשמעות, 88% יוצרים גברים לעומת 12% של יוצרות נשים, כשברשימת הנשים המבצעות המושמעות ביותר שומרת שרית חדד על מקומה הראשון. אחריה במקום השני אודיה, במקום השלישי עדן בן זקן, במקום הרביעי אגם בוחבוט ובמקום החמישי יהודית רביץ.

שרית חדד, צילום: אורן בן חקון

ברשימת המבצעים הגברים, המבצע המושמע ביותר הוא אייל גולן. במקום השני אריק איינשטיין ז"ל, במקום השלישי שלמה ארצי, במקום הרביעי עומר אדם, ובמקום החמישי איתי לוי.

מבחינת התפלגות ההשמעות של יצירות עבריות לעומת לועזיות בכל תחנות הרדיו - 62% מוזיקה עברית, לעומת 38% מוזיקה לועזית. בתחנות הארציות (תחנות התאגיד, גל"צ וגלגל"צ) - 58.5% מוזיקה עברית לעומת 41.5% מוזיקה לועזית, ובתחנות האזוריות - 63% מההשמעות הן של מוזיקה עברית לעומת 37% יצירות לועזיות.

יו"ר דירקטוריון אקו"ם, יואב גינאי: "גם בשנת ה-90 שלה, תמשיך אקו"ם לשמור מכל משמר על זכויותיהם של יוצרות ויוצרי המוזיקה בישראל, ותיקים וצעירים. פעילותה של אקו"ם לאורך השנים משמשת רוח גבית המחזקת את תעשיית המוזיקה והיצירה.

בשם דירקטוריון אקו"ם, אני מאחל לכל יוצרות ויוצרי המוזיקה בישראל בכל הסוגות, וכן למו"לים ולמשוררות.ים שנה טובה הרבה יותר. כולנו מתפללים לזכות לראות בשובם המיידי של כל החטופים, מייחלים לרפואתם המהירה של פצועי ופצועות כוחות הביטחון בגוף ובנפש, וכן לחזרתם של כל החיילות והחיילים בריאים ושלמים הביתה".

לדברי מנכ"ל אקו"ם, אסף נחום: "אני גאה להיות חלק מארגון שמייצג, מקדם ומחזק מזה 90 שנה את חבריו וחברותיו היוצרים. גם היום יוצרי המוזיקה והאמנים הישראלים ממשיכים להוות מקור לכוח ועידוד לאומי. עם השנה החדשה, אני מאחל להמשך יצירה טובה ומאחדת ובעיקר לימים טובים יותר לכל עם ישראל, לשובם במהרה של כל החטופים לביתם וחזרתם של חיילי צה"ל בריאים בגוף ובנפש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...