שש שנים לאחר הסכסוך המתוקשר ביניהם, המפיק המוזיקלי סקוטר בראון התייחס לראשונה לצעד הדרמטי של טיילור סוויפט, שהשתלטה מחדש על הזכויות להקלטות המקור של ששת אלבומיה הראשונים.
"אני שמח בשבילה", אמר בראון ל"ניו יורק פוסט". דבריו מגיעים ימים ספורים לאחר שסוויפט פרסמה הצהרה מרגשת באתר הרשמי שלה, בה חשפה כי הצליחה לרכוש את הזכויות על המאסטרים של האלבומים שלה מהחברה הפיננסית Shamrock Capital, שרכשה אותם מבראון בשנת 2020.
"שלום", פתחה סוויפט בהצהרתה. "אני מנסה לאסוף את מחשבותיי למשהו קוהרנטי, אבל כרגע זה מרגיש כמו רצף של פלאשבקים – כל אותם רגעים בהם פינטזתי על האפשרות הזו, קיוויתי לה, ובכיתי על כך שלא קרתה".
המאבק בין סוויפט לבראון החל ביוני 2019, אז רכש בראון את חברת התקליטים Big Machine Records – ובתוכה את הזכויות להקלטות של סוויפט – תמורת סכום מוערך של 300 מיליון דולר. בתגובה, סוויפט כינתה אותו "בריון מניפולטיבי", טענה כי הוא "גזל ממנה את מפעל חייה".
"זה קרה מבלי שניתנה לי אפילו הזדמנות לרכוש את הזכויות בעצמי", כתבה אז. "המוזיקה שלי עמדה להימסר לידיים של מישהו שניסה לפרק את הקריירה שלי".
במהלך השנים האחרונות, סוויפט הוציאה גרסאות חדשות ("Taylor's Version") לחלק מאלבומיה, במטרה להשיב לעצמה את הבעלות המוזיקלית. האלבומים שנותרו – האלבום הראשון "Taylor Swift" ו־"Reputation" מ־2017 – צפויים לצאת בהמשך.
המהלך הנוכחי כלל העברת הזכויות מידי Shamrock Capital לידי סוויפט, בסכום שאינו נחשף לציבור. בעוד מקורות מסוימים טענו שבראון "עודד" את העסקה, מקורות אחרים שללו זאת לחלוטין.
"לא הייתה כל מעורבות של צד שלישי בעסקה הנוכחית", מסר מקור למגזין People. "כל הקרדיט מגיע לשותפים ב־Shamrock ולצוות הניהול של טיילור בנאשוויל. העסקה התרחשה למרות סקוטר בראון – לא בזכותו".
במקביל, סוויפט ממשיכה לשבור שיאים עם סיבוב ההופעות הענק The Eras Tour, שגרף למעלה מ־2 מיליארד דולר. לדבריה, הצלחת הסיבוב יחד עם פרויקט ההקלטות מחדש סייעו לה לממן את הרכישה ההיסטורית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
