"תעמולה ציונית טהורה": התגובות בעולם לעדן גולן שביצעה את "אוקטובר ריין"

הזמרת ונציגת ישראל לאירוויזיון בחרה לבצע את השיר המקורי שנפסל על ידי איגוד השידור האירופי בעצרת למען השבת החטופים • הביצוע העוצמתי עורר סערה ברשת ובעוד שגולשים ישראלים היללו אותו, אחרים טענו כי מדובר בטקסט פוליטי טעון

עדן גולן שרה את "אוקטובר ריין" כשמאחוריה חטופים ששוחררו, נציגי משפחות ושלטי חטופים. צילום: גדעון מרקוביץ'

כטבען של סערות, גם שבוע אחרי ההופעה המצמררת שלה באירוויזיון הפוליטי ביותר שידעה התחרות בכל שנות קיומה, הבלדה "הוריקן" של עדן גולן, שהביאה אותה למקום החמישי והמכובד, חזרה אתמול (שבת) לשורשיה כשגולן ביצעה את השיר המקורי "October Rain" בעצרת למען השבת החטופים.

כזכור, הגרסה המקורית לשיר "Hurricane" נפסלה על ידי איגוד השידור האירופי ורק לאחר שינוי הטקסט ושם השיר, הוא אושר לביצוע.

כאמור, אמש גולן עלתה לבמה בעצרת וסיפקה ביצוע עוצמתי עם הטקסט המקורי, שכצפוי עורר סערה ברשת כשהתגובות נחלקו באופן מובהק לאלו שהיללו את הביצוע והמלל העוצמתיים לצד אלו שטענו כי מדובר בטקסט פוליטי טעון של מדינת אפרטהייד שאשמה ברצח עם והציפו את הרשת במאות תגובות אנטי ישראליות קשות.

"מה עם לשנות את המילים ל'אנחנו מבצעים טבח'?", צייץ בציניות גולש כשהוא מתייחס כמובן לדרישה לשינוי הטקסט שהוצבה בפני ישראל כתנאי להשתתפות בתחרות. "מוזר שהאנשים האלה לא מרגישים שום עצבות על אלפי הילדים שמורעבים ונטבחים ממש ליד. זה אומר הכל", הוסיפה גולשת פרו פלשתינית. "אש ידידותית ממסוקי אפאצ'י היא כמו גשם קטלני של אוקטובר?", תהה גולש ציני נוסף. "המילים המקוריות היו תעמולה ציונית טהורה ופוליטיות מדי. טעם רע לשיר מילים כאלו באירוויזיון", הוסיף גולש אחר, כשאחד אחר תהה: "האם גשם זו מטאפורה לסערה של שקרים?".

לצד התגובות המשתלחות, הביצוע זכה גם למאות תגובות מצד גולשים ישראלים ויהודים שחלקו שבחים לביצוע המרגש של עדן וזעמו על הצנזורה שנכפתה על ישראל.

"ביצוע מדהים ומרגש", כתבו עשרות. "היא שרה עבור כל אלה שאינם מסוגלים להשמיע קול", הוסיפו אחרים. "'לעולם לא עוד' - זה מה שהם ניסו לצנזר. לעולם לא", הוסיף גולש. "זה ביצוע מצמרר וחזק הרבה יותר ממה שבוצע. זה היה צריך לזכות אם לא הכל היה פוליטי". אחרים הוסיפו: "היא הייתה מדהימה וכל ההייטרים יכולים ללכת לשתות את המים בים המלח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר