לאחר שעדן גולן ספגה שריקות בוז: הדרישה הדרמטית של ישראל

בעקבות ההפרעות במהלך החזרה של הזמרת באירוויזיון, בישראל פנו אל איגוד השידור האירופי ולגוף השבדי שמפיק את המופע במחאה על האירועים • "צריך לאפשר לישראל להתמודד בצורה הוגנת"

עדן גולן בחזרה הראשונה לאירוויזיון 2024. צילום: אי.פי.איי.

לאחר שעדן גולן, נציגת ישראל באירוויזיון 2024, ספגה אמש (רביעי) קריאות בוז במהלך החזרה הגנרלית לקראת הופעתה הערב בחצי הגמר השני של תחרות השירה, תאגיד השידור הישראלי פנה אל איגוד השידור האירופי ולגוף השידור השבדי המפיק את המופע, SVT, במחאה על האירוע ועל שורת אירועים נוספים שקדמו לו, במהלך חצי הגמר הראשון.

בכאן ביקשו מהאיגוד האירופי ומ-SVT לפעול על מנת למנוע הישנות אירועים מסוג זה, ודרשו מהם לאפשר לישראל להתמודד בצורה הוגנת בחצי הגמר.

בתחילת הביצוע של גולן על הבמה במאלמו שבשבדיה, כמה מהנוכחים בקהל החלו לקרוא לעברה בוז ולהפריע למהלך החזרה. בהמשך אף הונף דגל הרשות הפלשתינית, שהוחרם לאחר מכן על ידי המאבטחים במקום.

שריקות בוז לעדן גולן במהלך החזרה הגנרלית, אמש

לאחר החזרה, גורמים בתאגיד מסרו כי "עדן עמדה על הבמה בגאווה ונתנה ביצוע מצוין. לא ישתיקו אותה ולא ישתיקו אותנו". עדן עצמה אמרה: "אני גאה לייצג את המדינה שלי, במיוחד בשנה הזו. אני מקבלת תמיכה ואהבה, ואני נחושה לתת את הביצוע הכי טוב שלי בחצי הגמר, ושום דבר לא יסיט אותי מהמטרה! גאה להיות ישראלית".

האווירה סביב המשלחת הישראלית לאירוויזיון עוינת. עדן ושאר אנשי הצוות שלה נמצאים תחת אבטחה כבדה, שכן פעילים פרו-פלשתיניים מייצרים הפגנות מחאה נגד ישראל ומנהלים קמפיין חזק להרחקתה מחוץ לתחרות השירים האירופית.

עדן גולן בחזרה לאירוויזיון, אמש, צילום: אי.פי.איי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר