"זו המדינה שבה אנחנו חיים - והיום זה אולי אפילו חשוב ונחוץ יותר מתמיד"

להקת ג'יין בורדו חוגגת עשור עם אלבום רביעי • התקליט "כישוף" כולל שני שיתופי פעולה מפתיעים עם מוזיקאים מוערכים

ג'יין בורדו. צילום: אורית פניני

בימים בהם נדמה כי כולנו זקוקים לסוג של קסם שיחזיר אותנו לימים טובים ושפויים, מגיע האלבום "כישוף", אלבומה הרביעי של הלהקה ג'יין בורדו שיוצא היום, בשנת העשור לפועלם.

האלבום, עליו עבדו במשך השנה האחרונה, כולל עשרה שירים שנעים בין ריאליזם לפנטזיה, בין מציאות עכשווית לנוסטלגיה, בין האישי לקולקטיבי ומלווה בקליפים (שבוימו וצולמו על ידי בן זייגר ובן פלחוב) שמתכתבים עם סגנונה הייחודי של הלהקה.

באלבום 10 שירים שנכתבו כולם על ידי דורון טלמון, חלקם בשיתוף עם מתי גלעד, שותפה לחיים וללהקה, ושותפים נוספים (עדן דרסו, יובל מעיין) ובו שני חיבורים מוזיקליים מרגשים - האחד עם עדן דרסו ("תסמוך עליי") והשני, השיר שחותם את האלבום ("שיר כוכבים"), עם חוה אלברשטיין האחת והיחידה.

דורון טלמון: "האלבום הזה נכתב לפני מתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר, ובכל זאת אנחנו רוצים להקדיש אותו לכל הנשמות היפות שאיבדנו, שנרצחו, נפצעו, נחטפו ונשבו אם בנפשם או בגופם. אלבום זה מוקדש ל-133 החטופים בעזה בתפילה שישובו הביתה".

ג'יין בורדו (ארכיון), צילום: אורית פניני

בנוסף, הלהקה התייחסה הבוקר להוצאת האלבום החדש במציאות בלתי אפשרית בפוסט באינסטגרם: "בתזמון רחוק ממושלם, מוציאים היום את האלבום החדש בדיוק כמו שתכננו, כי זו המדינה שבה אנחנו חיים וזו המדינה בה אנחנו עושים מוזיקה והיום זה אולי אפילו חשוב ונחוץ יותר מתמיד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר