ג'יי למוטה בצילומים. צילום: שי הנסב

"לא התאים להם יותר לעבוד עם אמנים מישראל, זה אבסורד ופתטי"

ג'יי למוטה, שם הבמה של הזמרת רותם אלג'ם אסולין, חוזרת לשורשים - ומוציאה אלבום חדש בעברית • "התגובות לשירים שלי בעברית חזקות הרבה יותר מאשר לאלו שבאנגלית"

לאחר שהופיעה לא מעט ברחבי העולם, משהו בג'יי למוטה, שם הבמה של הזמרת רותם אלג'ם אסולין, בער.

היה בה משהו שרצה לחזור לשורשים שלה, לסיפורים המשפחתיים, לזיכרונות מהבית שבו גדלה בחולון - ולשיר בעברית. עוד לפני שהיא בכלל החלה לעבוד על אלבומה השביעי, ששוחרר לאחרונה, היה לה ברור כיצד הוא ייקרא: "לא ידעתי איך המוזיקה שבו תישמע, אבל ידעתי שיקראו לו 'אסולין'. זה משהו שבא מתוכי באופן טבעי".

ג'יי למוטה, צילום: טל משולם

בראיון לרגל צאת אלבומה החדש, היא מספרת ל"ישראל היום" כי עבורה, כל פרויקט הוא כמו דף חדש: "אני כל הזמן רעבה לעולם שלם של סאונדים ולחוויות שונות, אני לא רוצה להישאר בתוך שבלונה. זה משהו שמאתגר ומעניין אותי. אני לא יכולה ליצור את אותו הסאונד שעשיתי לפני שנה".

לדבריה, העובדה שב"אסולין" היא שרה בעברית כפי ששרה באלבומה הקודם ("ב'ככה שמעתי' התרגלתי לשפה בתוך הגרון שלי, לשמוע את עצמי בעברית") הופכת את היצירה שלה לחשופה הרבה יותר מבעבר.

"השימוש בעברית בצורה מוזיקלית מצריך ממני להיות יותר יצירתית. אני חייבת להאמין לעצמי כי אני לא יכולה להגיד שום דבר שאני לא מאמינה לו, אני צריכה את הכנות הזאת", היא אומרת. "בכל פעם שאני שרה בהופעה בחו"ל, התגובות לשירים בעברית חזקות הרבה יותר מאשר אלו באנגלית".

בזכות החגיגה לאוזניים שהיא מעניקה בשיריה, וגם בזכות הופעותיה הרבות בחו"ל, אסולין, אשר תשיק את האלבום בהופעה שתתקיים ב־13 באפריל במועדון הגגרין שבתל אביב (לצד האורחים המיוחדים עדן דרסו, טדי נגוסה ואופירי, כולם משתתפים באלבום), הספיקה לצבור לעצמה קהל בינלאומי נאמן.

עם זאת, מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, התגובות שהיא מקבלת השתנו - עד כדי כך שחברת התקליטים הבינלאומית שלה התירה את החוזה עימה.

"הבנתי מה היו הדעות שלהם, אבל הם הצליחו לעשות את ההפרדה הזו - מה שלא קרה אחרי המלחמה. הם טענו שמופעל עליהם הרבה לחץ, והם עשו איזושהי מניפולציה כדי לסיים את החוזה לפני הזמן כי לא התאים להם יותר לעבוד עם אמנים מישראל, למרות שעבדנו יחד כמה שנים. חשבתי שזה אבסורד ופתטי", היא מספרת.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Suzume (@j.lamotta.suzume)

איך זה גרם לך להרגיש?

"נעלבתי מאוד. הרבה אמנים שאני מכירה באופן אישי, שעבדתי איתם, אפילו לא בדקו מה קורה איתי".

למרות כל מה שחוותה , אסולין לא חשבה לרגע לגנוז את התמונות שצילמה לרגל צאת האלבום, שבהן היא נראית עונדת שרשרת בולטת של מגן דוד. "הן צולמו לפני 7 באוקטובר בכוונה להציג משמעות מסוימת, אבל לאחר שפרצה המלחמה - הן קיבלו משמעות אחרת לגמרי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו