רן ברנע. צילום: ללא

"אני רואה אנשים צעירים שנראים חכמים פשוט עומדים כמו רובוטים וצועקים סיסמאות"

רן ברנע, מוזיקאי ישראלי שחי ולומד בלונדון, החליט לסייע גם הוא בגזרת ההסברה הרופפת • בראיון ל"ישראל היום" הוא מספר על "מציץ בחלון", השיר שהוציא אשר מלווה בצילומים שערך בהפגנות פרו פלשתיניות ואנטישמיות בעיר המתוירת • "רציתי להצביע על הצביעות ועל זה שהעולם שותק"

זה לא סוד שבגזרת ההסברה הבינלאומית ישראל די הפסידה ובימים אלו מנסה ללקק את פצעיה ולהשתמש בכל האמצעים שיבהירו לעולם איזו תופת התרחשה פה. רן ברנע, ראפר ומפיק מוזיקלי מתל אביב שחי בלונדון ולומד שם מוזיקה וטכנולוגיה, החליט לסייע גם הוא בגזרת ההסברה ולהראות את האנטישמיות שגואה בעיר המתוירת והקושי שלו לחיות בתור יהודי בגולה.

הוא עושה את זה באמצעות השיר "מציץ בחלון" אותו הוא משחרר היום לאוויר העולם, כשבמסגרת הצילומים לקליפ הלך לצלם בהפגנות פרו פלשתינות בהן צעקו קריאות נאצה נגד ישראל, ובאוניברסיטה אנטי ישראלית נחרצת (SOAS), לצד אזורים בהן נקרעו פוסטרים של החטופים.

"אחרי 7 באוקטובר כל אחד עבר סחרור. לאנשים היה צורך לעשות משהו ולא ממש ידעו מה. ואני, שנמצא בגולה, מצאתי את עצמי לא יודע מה אני יכול לעשות שיעזור", הוא מספר בשיחה טרנסאטלנטית. "יום אחד התחלתי לזמזם פזמון. זה התפתח לשיר ואחרי שבוע אינטנסיבי של עבודה בסטודיו, הבנתי שחייבים לעשות קליפ.

"הקונספט נולד מהצורך לבטא מה אני מרגיש לגבי הסיטואציה הזאת, לתמוך באנשים שמרגישים כמוני וכמובן להצביע על הצביעות ועל זה שהעולם שותק. הלכתי להפגנות פרו פלשתיניות עם שני חברים - שהיו כולן הפגנת שנאה ואלימות עם צעקות נגד ישראלים - והכנסתי אותן לקליפ. סיסמאות כמו 'לבנה אחרי לבנה', 'חומה אחרי חומה', 'האפרטהייד הישראלי צריך ליפול' וכמובן 'FROM THE RIVER TO THE SEA'. היו מלא נאומים, צרחות גועליות, לא דיברו בכלל על חמלה כלפי הפלשתינים, אלא רק צעקות של כעס ושנאה כלפי ישראל".

רן ברנע, צילום: ללא

לא פחדת?
"בהתחלה היה בי פחד ואז הסתובבתי והרגשתי כאילו אני מעל זה. הרגשתי שאני לא שם באמת. הדבר שהכי הפחיד אותי היה שאני רואה אנשים צעירים שנראים חכמים פשוט עומדים כמו רובוטים וצועקים סיסמאות בלי שום חשיבה עצמאית".

אתה מאמין בכוח של המוזיקה לשנות תודעה ולסייע להסברה?
"חד משמעית כן. אני מאמין שכל אדם שיש לו את ההזדמנות לעשות את זה בצורה מכבדת, מכילה ואינטלקטואלית - נדרש לעשות את זה. השיר בראש ובראשונה נועד לנו, לעם ישראל, שצריך עכשיו ריפוי מהכאב - שאותו יש לנתב למקומות חיוביים. עלינו ללמוד להתפתח, למחוק את השיח הקודם שהיה ולהתקדם כמדינה וכחברה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו