אחרי "הסטורי של אווה": פרויקט אינסטגרם מטלטל יעביר את אירועי 7 באוקטובר

העמוד "Holiday Horror Story" הוא מיזם של מטה ההסברה האזרחי שיפיץ את סיפור הטבח הנורא של השבת השחורה • הפרויקט הוא פרי עבודה משותפת עם יונה ויזנטל, מפיק היוזמה הקודמת שתיווכה לצעירים בעולם את זוועות השואה

"Holiday Horror Story". צילום: אינסטגרם

"הסטורי של אווה" תיווך לדור הצעיר את זוועות השואה באמצעות פוסטים ויראליים שחשפו את מה שהתרחש אז, בעולם נטול רשתות חברתיות ומלא באכזריות אנושית. כעת מיזם דומה מתעתד לעשות את הפעולה הזאת עם זוועות 7 באוקטובר.

זאת דרך "Holiday Horror Story" - עמוד אינסטגרם עם תיעודים מהשבת האיומה שיעלו כסדרת סטוריז. את המיזם מוביל מטה ההסברה האזרחי הנועד לתת מענה לפער ההסברתי שנוצר, יחד עם יונה ויזנטל, מפיק "הסטורי של אווה".

"הסטורי של אווה", צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

"בשואה לא היו רשתות חברתיות ואילו הזוועות מ-7 באוקטובר תועדו ושודרו בלייב לעיני כל. יחד יצרנו מסמך תיעודי היסטורי הממחיש את ממדי האסון. דווקא בימים אלה בהם אנו עדים להכחשת אירועי 7 באוקטובר ומעשי האונס והזוועות שאירעו, עלינו לשתף לעולם ולהזכיר להם מה באמת קרה", מסביר אליאב בטיטו, ראש מטה ההסברה האזרחי.

"מיד עם תחילת העבודה, היה ברור לנו כי על אף הדמיון ל'הסטורי של אווה' – מדובר כאן בפרויקט שונה לחלוטין. בשואה לא היו רשתות חברתיות ואילו הזוועות מ-7 באוקטובר תועדו ושודרו בלייב לעיני כל. לאורך יותר מדי שנים פעלנו בחזית ההסברה מול הקהל הצעיר כפי שפעלנו מול הקהל הבוגר, אך זה לא עובד.

מכוניות שהושחתו בפסטיבל נובה, צילום: איי.אף.פי

"חייבים להפנים שברחבי העולם הצעירים נחשפים לתוכן לא מבוקר שכולל פייק ניוז ולכן קיים קושי אמיתי בקידום הנרטיב הישראלי. הדרך הטובה ביותר להגיע לבני הנוער היא באמצעות השפה שהם מדברים והרשתות בהן הם משתמשים".

יונה ויזנטל, לשעבר סמנכ"ל התוכן של yes ומיוצרי "הסטורי של אווה", שנבחר לנהל את הפרויקט מטעם המטה מספר על ההתגייסות המיידית לסייע: "אנחנו עובדים על הפרויקט הזה כבר מספר חודשים. האתגר הגדול ביותר שניצב בפנינו לאורך כל הדרך עסק בשאלה כיצד ניתן להגיע לאותם הצעירים בארצות הברית שלא מבינים מה קורה כאן. בעבודת תחקיר מקיפה וממוקדת, אספנו אינספור חומרים ותיעודים ויצרנו מהם עלילת אינסטגרם ייחודית המשקפת את אירועי אותו היום".

חיילת לצד תמונותיהם של חטופים ממסיבת הטבע "נובה", צילום: רויטרס

כעת קוראים במטה ההסברה האזרחי לציבור הרחב לעקוב אחר עמוד האינסטגרם הייעודי לקראת מועד העלייה לאוויר ב-14 במרץ ולשתפו עם חברים מהעולם.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר