זוכת האירוויזיון: "הנוכחות שלנו השנה חשובה מבחינה היסטורית"

נטע ברזילי, מי שהביאה לישראל את הדוז פואה ב-2018, חוברת לכפיר צפריר בשיר חדש, שיחד עם ההתייחסות למלחמה הקשה, מבקש לספק גם רגע קטן של ניתוק ובריחה • את השיר השניים מקדישים לעמית בן אבידה ז"ל שנרצח במסיבה ברעים

חשיבות היסטורית. נטע ברזילי וכפיר צפריר . צילום: ערן לוי

נטע ברזילי, מי שהביאה את הדוז פואה לישראל באירוויזיון 2018, וכפיר צפריר, שתפס את תשומת לב התקשורת בשנה החולפת עם הסינגל "פחד אלוהים", משתפים פעולה ומוציאים היום  את השיר "נתק אותי". 

מדובר בשיר שכתבו והלחינו יחד, כשצפריר על העיבוד וההפקה המוזיקלית. השיר נולד בימי המלחמה הנוכחית בביקור של נטע באולפן של כפיר ובהחלטה ליצור שיר משותף חדש, לגעת במה שקורה - אבל להתמקד ברגשות, באהבה ובבריחה מהמציאות. את השיר השניים מקדישים לעמית בן אבידה ז"ל שנרצח במסיבה ברעים.

צפריר מספר: "כשנטע אמרה את המילים 'נתק אותי' - זה פשוט זרק אותי ל-7 באוקטובר. חברה קרובה שלי ושל בת זוגי היתה עם בני משפחתה במסיבה ברעים. במהלך הבריחה של בני המשפחה אל המיגונית, נרצח עמית אבידה ז"ל. המילים 'נתק אותי' מאד מזוהות עם עמית. מזוהות עד כדי כך שאימו ציטטה אותן במכתב ההספד שהקריאה מעל קברו".

ברזילי מוסיפה: "הזמן עם כפיר באולפן היה כל כך נעים ודיסוננטי מהעולם שבחוץ, שככה רציתי שהשיר ירגיש. פשוט נעים ומנתק לקצת זמן מכל מה שמר".

נטע ברזילי בזכייה באירוויזיון 2018, צילום: אי.אף.פי

השבוע נחשף השיר לאירוויזיון לאחר מסע לא פשוט וחשש מביטול ההשתתפות שלנו. כמי שהייתה שם, מהי עמדתך?
ברזילי:
"הנוכחות שלנו באירוויזיון השנה חשובה מבחינה היסטורית. אני שמחה שהתאגיד והכותבים עשו ככל שביכולתם כדי לאפשר את ההשתתפות תוך ויתור אמנותי ועקרוני כבד - הכל כדי שנהיה שם על הבמה השנה. מסוכן שלא נהיה. אסור לכבות את האור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר