"הלם מוחלט, קשה לעכל": בעולם המוזיקה נפרדים מליאור פרחי

איל גולן שביצע שירים שהלחין פרחי: "הלב שלי כואב ואני בצער עמוק מלכתו בטרם עת" • השדרן דידי הררי: "עם קול הזמיר שלו הוא הפך לאחד הטובים ביותר"

ליאור פרחי. צילום: ללא

"נזכור אותו דרך השירים": ההודעה על מותו של ליאור פרחי הכתה בתדהמה יוצרים וזמרים, שמיהרו לשגר הודעות תנחומים וסיפרו על הזמר והאדם החם שהיה.

איל גולן ספד לו: "אני המום ולא מעכל את הבשורות הקשות, ליאור חברי היקר והטוב כבר שנים רבות, זמר ענק ויוצר מוכשר, אבן דרך במוזיקה המזרחית. עבדנו יחד, הופענו יחד והוא יצר בשבילי לא מעט שירים. הלב שלי כואב ואני בצער עמוק מלכתו בטרם עת. יהי זכרו ברוך".

דידי הררי ספד גם הוא: "הלם מוחלט. ליאור חמד של בחור, איכותי וצנוע. למרות שגדל כששמע בבית מוזיקת רוק כבד, המוזיקה המזרחית משכה אותו. עם קול הזמיר שלו הוא הפך לאחד הטובים ביותר. האלבום האחרון של שירי הילדות ששמע הפך לאייקוני. בכלל, מעבר למוזיקה הוא היה חבר ואיש נעים. שנזכור אותו תמיד דרך השירים".

דודו אהרון כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "כמה שאהבתי אותך ואת השירים שלך, שהיו חלק בלתי נפרד מהילדות שלי ועד עצם היום הזה! אבידה ענקית למוזיקה הישראלית, יוצר וזמר ענק! תמיד היית מפרגן לדור הצעיר באהבה גדולה, איש צנוע ועניו ותמיד מחייך. עם החיוך הקסום שהיה לך היו לנו המון שיחות מהנות על מוזיקה. היית ידען גדול והיווית עבורי השראה גדולה! כואב לדבר עליך בלשון עבר! יהי זכרך ברוך".

קובי פרץ כתב: "נדהמתי לשמוע את הבשורות הקשות על מותו בטרם עת של חברי ליאור פרחי, זמר ענק ואיש מיוחד עם לב זהב. רק לפני שבוע, אשתי ענבל וליאור נפגשו בחוג כדורגל של הילדים ודיברו על הא ודא. בשבת בבית הכנסת דיברתי עלייך טובות. אנחנו מכירים שנים רבות ותמיד שמרנו על כבוד ופרגון, התחלנו בתחום בערך באותו הזמן לפני כמעט 30 שנה והופענו יחד המון! עוד מתקופת הסהרה ברעננה...מי ייתן ליאור, ותנוח על משכבך בשלום. ברוך דיין האמת. ת.נ.צ.ב.ה".

קובי פרץ מגיב על מותו של ליאור פרחי,

שר התרבות והספורט מיקי זוהר פרסם הודעת אבל: "הצטערתי לשמוע על לכתו בטרם עת, של הזמר ליאור פרחי ז"ל, אדם ששימח תמיד מהלב וראה במוזיקה זכות ואהבת חיים. ליאור היה אדם נעים הליכות שעיקר פועלו היה למען אנשים. לשמוח ולשמח בעזרת כישרון השירה המהדהד והחיוך הרחב שאפיין אותו. יהי זכרו ברוך.

פרחי הלך לעולמו בגיל 53 מדום לב. הוא נמצא ללא רוח חיים בביתו הבוקר. הלווייתו תתקיים הערב ב-21:30 בבית העלמין כפר נחמן שברעננה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר