"השיר מוקדש לכל מי שעברו, ושעדיין עוברים, את האימה"

ניב דמירל חבר לחברו מהלהקה הצבאית, שלו אדרי, לסינגל חדש ומרגש בשם "בחוץ מלחמה" • "אני יודע שלשירים יש השפעה מאוד עוצמתית ויכולת לחזק אנשים, וזו הדרך שלי"

ניב דמירל. צילום: מנדי טוויטו

כבר כמעט עשור ניב דמירל פועל כאמן יוצר בעל גוון קול ייחודי. השבוע הוא חבר לחברו מהלהקה הצבאית, שלו אדרי, לסינגל חדש ומרגש בשם "בחוץ מלחמה" (במילים ובלחן של אדרי), שעוסק במציאות במדינה מאז 7 באוקטובר, ושמבטא ברגישות את החוויה הנוראית שעברו תושבי הנגב המערבי בשבת השחורה ההיא.

"בשביל תושבי העוטף, הבית הפך למקום הכי חשוף ופגיע, והרגשתי שזו חובתי כאמן לעשות את כל מה שאני יכול כדי להירתם ולעזור בדרך שלי", מספר דמירל. "אני יודע שלשירים יש השפעה מאוד עוצמתית ויכולת לחזק אנשים, וזו הדרך שלי.

"יש בי הרבה כאב, דאגה ומחשבות שהולכים איתי בכל יום, על כל החיילים, החטופים, המשפחות והמצב במדינה. זה משפיע על היצירה, ואני מנסה להמשיך לעשות את מה שאני יכול מתוך הידיעה שזה משהו שהוא גדול ממני.

עבודות פינוי אחרי מתקפת שבעה באוקטובר בשדרות (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

"השיר שלי 'דמעות' נכתב מנקודת מבט של חייל. השיר מבטא כמה אומץ ועוצמה יש לחיילים, שצריכים להילחם על המדינה בגבורה בגופם. השיר 'בחוץ מלחמה' מנסה לדמיין מה עבר בראשם של תושבי הנגב המערבי שחוו את הזוועות ב־7 באוקטובר".

ספר לי קצת על החיבור שלך עם שלו אדרי.

"החיבור שלי עם שלו התחיל בתקופת השירות שלי בלהקה הצבאית של חיל האוויר. שלו היה פסנתרן בלהקה, מוזיקאי מחונן. אני הייתי משמיע לו שירים שלי שעמדו לצאת, והוא השמיע לי יצירות שהוא כתב - ומייד התחברנו.

"הוא כתב ותיאר באופן כל כך מדויק את זוועות 7 באוקטובר, ולא יכולתי להישאר אדיש למילים. מייד הלכנו לאולפן של אריאל טוכמן והקלטנו את השיר כדואט, הרגשנו שזה משהו שאנחנו צריכים לעשות.

"אני מאוד אוהב שיתופי פעולה, והשילוב עם שלו מביא לשיר שני צבעים שונים. כשעבדנו על השיר, היה לנו מאוד חשוב שהוא יהיה כמה שיותר מדויק, בליווי פסנתר ומיתרים. שלו ואני מקדישים את השיר לכל מי שעברו, ושעדיין עוברים, את האימה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר