"הוא היה מדהים, כולם רצו לעבוד איתו": מוזיקאים סופדים לגיא אילוז ז"ל שנרצח

משפחתו של אילוז, שנרצח על ידי ארגון הטרור חמאס לאחר שנחטף מהמסיבה ברעים, קיבלה לאחרונה את הבשורה הנוראית • הוא היה טכנאי סאונד שעבד עם להקת היהודים, מתי כספי ושלום חנוך • "כולו מנגינה אחת ארוכה שלא נגמרת", ספדה לו אורית שחף, סולנית היהודים, בשיחה עם "ישראל היום"

להקת היהודים בהופעה בצוותא ת״א ללא קהל מתחילת הלחימה שמשודרת ברשת . צילום: קוקו

סוף השבוע הביא עימו בשורה שוברת לב עבור משפחתו של גיא אילוז בן ה-26, שנחטף מהמסיבה ברעים וכעת נודע כי נרצח וגופתו מוחזקת בידי חמאס. אילוז ז"ל היה טכנאי סאונד שעבד עם להקת היהודים וגם עם מתי כספי ושלום חנוך.

טכנאי הסאונד של "היהודים" חטוף בעזה, הלהקה הגיעה למפגן התמיכה בת"א // צילום: דוברות מטה משפחות החטופים (ארכיון)

הוא תועד נמלט מאזור המסיבה ב-7 באוקטובר ולפי הדיווחים עוד הספיק לשוחח בנייד ולספר כי יורים עליו והוא מסתתר על עץ. תחילה הוגדר כנעדר ולאחר מכן כחטוף, אך בסוף השבוע קיבלה המשפחה את הבשורה הקשה על הירצחו. "נפרדים באהבת אין קץ, חברים ומשפחה מגיא יצחק אילוז", נכתב אמש (שבת) בפוסט שעלה בעמוד הפייסבוק של להקת היהודים עם פרטי השבעה ותמונתו.

אורית שחף מלהקת היהודים, צילום: מאיר פרטוש

"את גיא אני מכירה מגיל חמש", אומרת היום (ראשון) אורית שחף מלהקת היהודים ל"ישראל היום", שהייתה בקשר קרוב עם גיא ז"ל. "תמיד היה כזה ילד מתוק חייכן ושמח. היינו יוצאים לטיולים יחד עם ההורים של גיא, דוריס ושמוליק, שהוא התאורן שלנו", סיפרה אורית על ההיכרות ארוכת השנים עם משפחתו של גיא.

"גיא היה ילד קסם. אהב את הטבע, אהב חיות, מסיבות, מוזיקה, הופעות, לנגן, להופיע, ליצור. כולו מנגינה אחת ארוכה שלא נגמרת. הוא מאוד אהב את אימא שלו. היה להם חיבור מיוחד. דוריס גם תמיד פינקה אותו עם שניצלים, עוגות, לחמים, מרקים, כל מה שהוא אהב. לא משנה באיזו שעה ומתי חזר, האוכל שהוא הכי אהב תמיד חיכה לו. אימא מדהימה.

המוזיקאי גיא אילוז ז"ל, צילום: ללא

"גיא תמיד היה מוקף בחברים. תמיד הייתה לו את ערכת הקפה שלו לדרך, עם כוסות לכולם. הכל היה מוכן לנסיעות בג'יפ שלו. תמיד היה מאובזר לטיולים. חשבתי להציע לגיא שיהיה הבאקליינר שלנו בהופעות. שאלתי אותו והוא כל כך שמח, ואני יותר. משפחה על הבמה זה הכי כיף. התחלנו לעבוד יחד והוא כל כך אהב את מה שהוא עושה ועשה את זה בצורה כל כך מדויקת. הוא היה אדם מדהים ורגיש ומוזיקאי בנשמה. כולם בתעשייה רצו לעבוד איתו. לי זה היה ברור מאליו".

"התבשרתי שחתיכה אחת נעלמה ופרצתי בבכי"

מי שספד גם הוא לגיא היה מתי כספי שעבד עימו והעלה פוסט לזכרו אמש בפייסבוק. "גיא יקר ואהוב", כתב בפתחו של הפוסט. "בזמן שהייתי מוטרד שהכל יעבוד מאחורי הקלעים ועל הבמה, המבטים שלנו הצטלבו. מבטים ללא כתוביות וללא תרגום. מבט צנוע, חיוך ביישן, ושפת גוף שמעידה על מסירות והאהבה למה שעשית וכל אלה הרגיעו את ליבי.

"אף פעם לא פספסתי את מי שעבד איתי. תמיד דיברתי והתייחסתי בגובה העיניים לכל מי שהיה במחיצתי, ללא קפריזות או פוזות ומבלי להתנשא. כל חיי נאחזתי בצוותים שעבדו איתי ובנגנים שלי. הם היוו את המגן שהייתי זקוק לו נפשית כי הם מילאו את המצברים שלי. אתמול בבוקר כשהתעוררתי קיבלתי ברכות לציון 74 שנים. התיישבתי כדי לבנות את הפאזל אבל אז התבשרתי שחתיכה אחת נעלמה. פרצתי בבכי. אני חושש, גיא, שבקרוב גם אני לא אוכל לסייע לשבורים ולחלשים כי גם הנפש שלי מתחילה להיסדק. לכל דבר יש תשובה, רק לאי הצדק אין. המבט והחיוך שלך ייחתמו בזיכרוני בכל פעם שאעלה לבמה", חתם את הפוסט.

"כואבים את החדשות האיומות על מותו של יקירנו גיא אילוז שנחטף כשהוא פצוע, לעזה", הוסיף גם שלום חנוך בפוסט ששיתף בעמוד הפייסבוק שלו אתמול. "איש צעיר, חרוץ ומוכשר, חייכן ואדיב שכולו אהבה ומוזיקה. זכינו לעבוד לצידו. משתתפים בצער ההורים מישל ודוריס ושאר המשפחה היקרה. יהי זכרו ברוך".

בראיון ל"ישראל היום" על הופעתם בתיאטרון צוותא בת"א שהועברה ברשת בלבד בתחילת הלחימה, הזכירו היהודים על הבמה את אילוז ז"ל, שרגע לפני שהתחילו לנגן התברר להם כי היה בין החטופים. "גיא הוא הבן של שמוליק, התאורן שלנו, ושל חברה טובה שלי דוריס, והיום הודיעו לנו שהוא חטוף", אמרה אז שחף. בנוסף, אמרו חברי הלהקה, בין היתר כי "חלק מהנרצחים היו הקהל שלנו בהופעות - באנו לתת להם חיבוק אחרון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר