עדי ליאון ז"ל. צילום: מתוך הפייסבוק

"הזמן והאויבים לא ימחקו אותך": השיר המרגש לזכר החייל שנפל בעזה

עומר קורן היה אמור לפרסם יומיים לאחר פרוץ המלחמה שיר שהלחין לרגל 100 שנים להולדתו של המשורר וחתן פרס ישראל חיים גורי ז"ל • לאחר שפרסם אותו ברשתות החברתיות, הוא קיבל חיזוקים ממשפחות נרצחים – והחליט לצרף לקליפ שלו את מכתבו האחרון של סמ"ר עדי ליאון ז"ל: "השיר הפך למשהו אחר"

לציון 100 שנים להולדתו של המשורר והפזמונאי חיים גורי ז"ל, שחל ב-9 באוקטובר, המוזיקאי עומר קורן בחר להלחין את "עשוי מאותיות", אחד משיריו של גורי, חתן פרס ישראל, שהיה עתיד לצאת לעולם באופן רשמי.

קורן העניק לשיר לחן מרגש מתוך רצון להעצים את היצירה המפוארת של אחד המשוררים הגדולים שהיו פה, אך אירועי 7 באוקטובר דחו את הוצאת השיר. כעת, הוא מפרסם את היצירה, שבעת הזו יש למילותיה משמעות אחרת: "וְדַע לְךָ שֶׁהַזְּמַן וְהָאוֹיְבִים, הָרוּחַ וְהַמַּיִם, לֹא יִמְחֲקוּ אוֹתְךָ. אַתָּה תִמָּשֵׁך, עָשׂוּי מֵאוֹתִיּוֹת. זֶה לֹא מְעַט. מַשֶּׁהוּ, בְּכָל זֹאת, יִשָּׁאֵר מִמְּךָ".

הודעות שקיבל קורן ממשפחות שאיבדו את יקיריהן ושהשיר דיבר אליהן שינו את התוכניות שלו, וכעת השיר יוצא כשבקליפ שלו מובא במלואו מכתבו האחרון והמצמרר של סמ"ר עדי ליאון ז"ל, שנפל בחודש שעבר ברצועת עזה, שהיה מוזיקאי מוכשר שחלם להופיע על במות ברחבי העולם.


"החלטתי להתנדב במשטרת ישראל לפני כמה חודשים, ורצה הגורל וב-7 באוקטובר הייתה המשמרת הראשונה שלי כמתנדב במוקד 100", סיפר קורן. "נזרקתי למים הקפואים ועניתי בעצמי לשיחות המזעזעות, שוברות הלב ומסמרות השיער, של אנשים שזועקים לעזרה ונאבקים על חייהם בכוחותיהם האחרונים, ושל אימהות ואבות שמחפשים אחר הילדים שלהם בבכי מצמרר. ייקח לי עוד זמן רב לעבד את המראות והקולות שנחשפתי אליהם באותו יום".

"עשוי מאותיות" היה אמור לצאת לאור באופן רשמי יום לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", אך מטבע הדברים זה לא קרה. "הנחתי את השיר להאזנה ברשתות החברתיות, וקיבלתי בחזרה הודעות מרגשות של משפחות שכולות שאיבדו את היקר להן ושכתבו לי שהשיר עוזר להן לצלוח את התקופה הזו. זו הסיבה שהחלטתי לשחרר אותו עכשיו. השיר הפך למשהו אחר. אני מקווה שהוא ייתן נחמה למישהי, למישהו, איפשהו, בזמנים הקשים האלה", אמר.

קורן סיפר כי השיר כבר קיבל קליפ עם דמותו של גורי, אך לאחר שקרא את מכתבו האחרון של ליאון ז"ל, שנכתב לפני כניסתו לרצועת עזה, הוא לא יכול היה להישאר אדיש למילים שלו. "הן מופיעות במלואן בקליפ, בכתב ידו. תודה, עדי, ששמרת עלינו. הזמן והאויבים לא ימחקו אותך".

עומר קורן, צילום: יחסי ציבור
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו