צפו: אמני ישראל מבצעים את "עם אחד שיר אחד" עם ילדי העוטף

כותב השיר המקורי משנות ה-80 אלון אבידר הוסיף בית חדש בעקבות המלחמה • כל ההכנסות מהשיר יהיו למען תושבי ושיקום העוטף

אמני ישראל שרים עם ילדי העוטף

בשנות השמונים השיר "עם אחד שיר אחד", שנכתב בהשראת שיר הצדקה האמריקאי "We Are the World" ושיר הצדקה הבריטי "Do They Know It's Christmas?‎" הצליח לאסוף תרומות לנכים ומוגבלים ולקרב לבבות והפך לסוג של המנון. כעת, במלאת חודש למלחמת חרבות ברזל ולראשונה מאז 1985, כותב השיר המקורי אלון אבידר הוסיף בית חדש בעקבות המלחמה:

היום השיר שלנו יוצא מתוך כאב

והנצח יזכור את מותו של הלב

אז ירדו מלאכים, מרומו של עולם

ובראו את היחד למען כולם

והיחד הזה, שהוא פאר הבריאה

עוד יבנה את אשר מתוכנו נהיה

ונחיה את עצמנו ביחד כעם

כה אמר המלאך כראה אותי שם

אמני ושחקני ישראל נפגשו היום באולפן ההקלטות של אייל מזיג להקליט ולצלם ביצוע מחודש לשיר יחד עם ילדי העוטף וילדים עם צרכים מיוחדים, כשכל ההכנסות מהשיר הן למען תושבי העוטף ושיקום העוטף.

את השיר מפיק מוזיקלית דוד קריבושי שהיה אחראי גם לגרסת המקור משנת 1985 ובין האמנים שהשתתפו: רובי פורת שובל, חנה לסלאו, רבקה מיכאלי, גילה אלמגור אגמון, מיקי קם, ציפי שביט, להקת שלוה, שרון חזיז, אסף אשתר, אוולין הגואל, חני נחמיאס, יהודה אליאס, דוד חיים, מורן מזור ועוד עם ילדים עם צרכים מיוחדים מהעוטף.

כרזת הפרויקט

הרעיון להקלטת השיר מחדש הוא יוזמה של איש יחסי הציבור עופר מנחם. על ההפקה וגיוס האמנים אחראים שלומי סמוכה ואביבה רוזנפלד. במהלך הצילומים לובש כל אמן גם שרשרת דסקית שכתוב עליה "עם אחד שיר אחד 7 באוקטובר 2023" שתרם יוסי גרף אדרי. כל האמנים וכל האנשים הרבים שלוקחים חלק בפרויקט נרתמו בהתנדבות מלאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר