מה עפרה חזה הייתה אומרת? השירים הגדולים חוזרים לבמה

האלבום הראשון שקנתה כנערה היה "פיתויים" של הזמרת האהובה, וכעת גלית גיאת נכנסת לנעליה של האמנית שהעריצה במופע "קול הנשמה", שבו תשיר משיריה • "היא הראתה לי שתימנייה כמוני יכולה לקבל מקום בעולם"

עפרה חזה ז"ל. צילום: בן לם

האלבום הראשון שקנתה בחייה כשהיתה נערה היה "פיתויים" של עפרה חזה. כעת גלית גיאת חוזרת אל השירים של הזמרת שהעריצה, ומעניקה להם חיים חדשים. זה יקרה במסגרת פסטיבל "אושפיזין מוזיקלי", שיתקיים באשדוד בחול המועד סוכות (1-5 באוקטובר) זו השנה העשירית.

"זה התחיל כשהייתי ממש קטנטנה. אני זוכרת שאחרי שקניתי את 'פיתויים' ישבתי והסתכלתי על התמונה של עפרה במשך שעות כשהאזנתי לאלבום", היא אומרת. "היום אני מבינה בדיעבד שכנערה צעירה חצי תימנייה וחצי אלג'יראית היא היתה השראה מאוד גדולה עבורי. ראיתי זמרת תימנייה שחרחורת שמצליחה ומקבלת מקום ומעמד בעולם, וזה הפך לי את הבטן. זה גרם לי לחשוב שאולי גם אני יכולה, וזה משהו שרק היום אני מבינה אותו".

"יש לי נטייה להיכנס לנעליים גדולות". גלית גיאת, צילום: זוהר רון

בהמשך הדרך הן גם נפגשו לרגע קצר, כשחלקו את הבמה באירוע "פעמוני היובל" בבריכת הסולטן. "זה היה בחגיגות 50 למדינת ישראל, שם היא שרה את 'ירושלים של זהב' והיתה לבושה בשמלת זהב מהממת", נזכרת גיאת. "אני השתתפתי שם עם 'שחרחורת' מתוך 'בוסתן ספרדי', לבושה בשמלה האדומה מ'בוסתן', ובצלאל אלוני ניגש אלי ואמר לי 'בואי, יש לך הזדמנות להכיר אותה'.

"כל כך התרגשתי, שנאלמתי דום. הוא הכניס אותי לחדר שלה, היא היתה יפהפייה ומאוד נחמדה, אבל לא יכולתי להוציא מילה מהפה. היה שם רגע של מבוכה מבחינתי. לחצתי את ידה, נהיה חצי חיבוק, ולמרות שלא נאמרו שם הרבה מילים - זה היה רגע שאנצור לנצח".

"קול הנשמה", מופע המחווה לחזה שבו תשתתף גיאת, ייערך ב־4 באוקטובר בבית "יד לבנים" אשדוד. לצד גיאת תהיה על הבמה תזמורת הביג בנד חיפה. "אנחנו מביאים את השירים שלה כמו שהם", היא אומרת. "יש משהו בחיבור עם התזמורת שנותן כוח. חשוב לי להביא את הזיכרון שלי כילדה שהעריצה אותה ושעכשיו שרה את השירים שלה".

בימים אלה גיאת גם מתכוננת להפקת מקור לילדים במסגרת פסטיבל "צלילי ילדות" בחולון, שיתקיים אף הוא בחוה"מ סוכות, ובאופן כללי, כמי שמגלמת את אום כולתום בהצגה "אום", נדמה שהיא רגילה להיכנס לנעליים גדולות של זמרות איקוניות.

"יש לי נטייה להיכנס לנעליים גדולות", היא צוחקת. "ב'שלמה המלך ושלמי הסנדלר' נכנסתי לנעליים של יונה עטרי, עם 'אום' אני רצה כבר שמונה שנים בארץ ובעולם ומגלמת את דמותה הגדולה של אום כולתום, ועכשיו אלה נעליים גדולות נוספות. יש לי זכות גדולה לעשות את זה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר