שינייד אוקונור 2020. צילום: Getty Images

בגיל 56: הזמרת שינייד או'קונור הלכה לעולמה

הזמרת האירית המצליחה שהתפרסמה בשנות ה-90 הלכה לעולמה • נכון לעכשיו, לא ידועה סיבת מותה • בדברי הימים של המוזיקה תזכר או'קונור בזכות קולה האדיר ובשל נכונותה להעלות לסדר היום נושאים כמו זכויות נשים, ניצול ילדים ושלטון הדת

הזמרת האירית שינייד א'וקונור, מהזמרות החשובות ופורצות הדרך בשנות ה-90', הלכה לעולמה בגיל 56, כך מדווחים כלי התקשורת באירלנד.

א'וקונור ידועה לרבים בעיקר בשל שירים כמו "Mnadinka", "No Man’s Woman" וכמובן הביצוע המפורסם שלה לשירו של הזמר פרינס "Nothing Compares 2 U. היא הותירה אחריה שלושה ילדים.

בגיל 56: הזמרת שינייד או'קונור הלכה לעולמה | רויטרס

או'קונור נולדה בדבלין ב-1966 כשינייד מארי ברנדט או'קונור. פריצתה המקצועית חלה לקראת סוף שנות ה-80', כאשר הוציאה את אלבום הבכורה שלה "The Lion And The Cobra". התקליט זכה לשבחים רבים ואף הביא לה מועמדות פרס גראמי.

אחת האמניות המוכרות בעולם

ב-1990 הפכה שם מוכר בכל בית ולאחת האמניות המוכרות בעולם, כאמור בזכות גרסת הכיסוי המרגשת שלה למה שהיה עד אז שיר המזוהה עם פרינס. באותה שנה יצא אלבומה השני "I Do Not Want What I Haven’t Got" שזכה אף הוא להצלחה רבה.

לצד היותה מוזיקאית וזמרת מוערכת, שמה הלך לפניה גם כאמנית מייצרת שערוריות. אחת הזכורות בהן התרחשה ב-1992, כאשר במהלך אירוח מוזיקלי שלה בתוכנית המערכונים האמריקנית "סטרדיי נייט לייב" היא קרעה את תמונת האפיפיור יוחנן פאולוס השני, בעודה שרה את המילה "רשע" במחאה על ניצול מיני של ילדים בכנסייה הקתולית – דבר אשר האפיפיור הכיר בקיומו כעשור לאחר המקרה.

בעקבות כך היא ספגה גינויים רבים והפכה לאחת הזמרות השניות במחלוקת ביותר בעולם.

שינייד או'קונור, צילום: Getty Images

היא הוסיפה לפעול מוזיקלית גם בעשורים שלאחר מכן, אך שמה עלה לכותרות לא אחת בשל מצבה הנפשי הרעוע. ב-2003 אובחנה כסובלת מהפרעת אישיות דו-קוטבית. בראיונות שהעניקה סיפרה כי ניסתה לשים קץ לחייה ביום הולדתה ה-33. בהמשך סיפרה כי אבחון אחר מצא כי היא אינה לוקה בהפרעה. במהלך השנים האחרונות היא דיברה באופן פתוח על התמודדותה עם דיכאון ומחלות נפש אשר פגעו בתפקודה היומיומי.

בסוף 2018 הודיעה הזמרת כי התאסלמה ושינתה שמה לשוהאדה סאדאקאט. חודש לאחר מכן, בסדרת ציוצים שנויים במחלוקת, היא ביקרה את דתות היהדות והנצרות, לצד התבטאויות פוגעניות נוספות ותמונה שלה לובשת חיג'אב. בינואר 2022 נמצא בנה שיין ללא רוח חיים לאחר יומיים בהם נחשב לנעדר. שבוע לאחר מכן אושפזה שינייד, לאחר סדרת ציוצים מחשבון הטוויטר שלה בהן הצהירה שהיא מתכוונת להתאבד.

על פי ה"טיימס" האירי, הזמרת הלכה לעולמה אך נכון לעכשיו, לא ידועה סיבת מותה. ביוני 2022 ביטלה או'קונור את כל סיבוב ההופעות המתוכנן שלה, לצרכי מה שהוגדר אז כ"בריאות ורווחה נפשית". הביטול אירע כחמישה חודשים לאחר מות בנה שיין, שהלך לעולמו בשנה שעברה בגיל 17.

בדברי הימים של המוזיקה תזכר או'קונור בזכות קולה האדיר ולא מעט בשל נכונותה להעלות לסדר היום נושאים כמו זכויות נשים, ניצול ילדים ושלטון הדת. היא נחשבת לאחת הזמרות המזוהות עם שנות ה-90', ובהמשך סמל להתמודדות עם מחלות נפש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו