אחרי יותר מ-20 שנה, אגדת הפולק ג'וני מיטשל שבה לבמות בסוף השבוע האחרון, במה שהיה להופעתה המלאה הראשונה זה שני עשורים. עד לאחרונה נראה היה שהסיכויים לחזות במוזיקאית בת ה-79 מופיעה שוב קטנים למדי. זאת, לאור מפרצת מוחית שבה לקתה בשנת 2015, אשר בעקבותיה נאלצה ללמוד ללכת, לדבר ולנגן בגיטרה מההתחלה.
ביום שבת האחרון היא קיימה הופעה שנמשכה כמעט שלוש שעות, כשהיא מלווה בקולגות, מכרים ומוקירים כמו אנני לנוקס, ברנדי קרלייל ומרקוס ממפרוד (איש להקת ממפורד אנד סאנס). המופע, שהתקיים בוושינגטון תחת השם "ג'וני ג'אם" שיחזר הפעם בפני קהל רחב את הג'אם-סשנים שקיימה מיטשל בביתה אשר בקליפורניה, שבמהלכם אירחה מוזיקאים וחברים במהלך תקופת שיקומה למפגשים שכללו מוזיקה ויין.
"זה לא הולך להיות מופע של אדם שעולה על במה ושר את השירים שלו בזה אחר זה", אמרה קרלייל, שסייעה בארגון והפקת המופע. במקום זאת, הסבירה, מדובר במפגש בין זמרים וזמרות "בבקתה קטנה בתוך כדור-צנצנת שלג" אשר מציג את חייה של אגדת המוזיקה בעשור האחרון. "זכיתי (במפגשים בביתה של מיטשל) לחזות באחד מהאירועים הניסיים ביותר שיצא לי לראות בחיי", אמרה. "כעת גם אתם זוכים לראות זאת".
ההופעה היא למעשה גרסה מורחבת של מופע ההפתעה שניגנה מיטשל בפסטיבל ניופורט פולק בשנה שעברה (שגם אותו ארגנה קרלייל). זו הייתה מכירת הכרטיסים הראשונה להופעה של הזמרת מאז שנת 2000. כפי שדווח קודם לכן, הערב התקיים תחת כיפת השמיים באמפי-תיאטרון גורג', שממנו אפשר לראות את נופי נהר קולומביה. הבמה עוצבה כך שתדמה את סלון ביתה של מיטשל, והיא רוהטה בספות, מנורות, שולחנות צד ותמונות של הכלב והחתול שלה.
ג'וני ישבה במרכז הבמה כשהיא לובשת חולצת משי ורודה ולראשה כובע ברט סגול. בין השירים לגמה הזמרת יין לבן – דבר אשר גרם לה להשתחרר במשך הערב, בעודה חולקת עם הקהל רכילות מעסקי השעשועים ומשוחחת עם קרלייל, חברתה הטובה.
את הערב היא פתחה עם להיטה העל-זמני "Big Yellow Taxi", שאליו הצטרך הקהל בשירה. בהמשך ביצעה שירים נוספים מהרפרטואר שלה, ביניהם "Both Sides Now", "A Strange Boy" ו-"A Case Of You". חלק האירוחים של הערב כלל דואט של מיטשל עם הזמרת שרה מקלכלן בשיר "Blue"; ביצוע של מרקוס ממפורד לשיר "California"; בעוד אנני לנוקס ביצעה גרסה מובלת סינתיסייזר לשיר "Ladies Of The Canyon".
המבקרים שנכחו במקום תיארו את ההופעה כחגיגה עולצת של חייה של מיטשל ועבודתה. רבים מהם ציינו בתדהמה כי קולה של הזמרת החלים והתבגר מאז המפרצת במוחה. "הייתה שם קלילות מחודשת בתנועתה סביב המלודיות ובטוהר בקולה", נכתב בביקורת של "הניו יורק טיימס", שהשוותה את הזמרת ל"ציפור מרהיבה בטבע, שבמשך תקופה ארוכה היה חשש לכך שתכחד".
ב-"LA Times" נכתב כי קולה של מיטשל השתנה וכעת נוסף לו ממד של בגרות וחכמה רגשית. ב"גארדיאן" נכתב: "הופעתה של מיטשל הרגישה נטולת אגו. היא צוחקת ומספרת בדיחות בין שירים ומשבחת את יכולותיהם של חבריה למופע, כשבאף שלב לא היה נראה שהיא לוקחת את הערב ברצינות מדי. וזה מכתיב ערב מלא שמחה, אף שגודל המעמד הותיר רבים בקהל, וגם על הבמה, בדמעות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו