בעקבות מצבו הרפואי: ירמי קפלן מבטל את הופעותיו הקרובות

הזמר והיוצר המוערך פרסם פוסט שחלק עם עוקביו, שבו שיתף בתחושותיו הקשות והמורכבות לנוכח ניתוח חשוב שעליו לעבור

ירמי קפלן. צילום: כפיר זיו

אחרי שהרעיד את היכל התרבות עם שירי אלטון ג'ון במופע חגיגי, ירמי קפלן מודיע היום (חמישי) על ניתוח שעליו לעבור שייאלץ אותו להפסיק עם הופעות לתקופה הקרובה.

 

"למרות הטירוף סביב מופע המחווה לאלטון, שצמח עד היכל התרבות, הרבה משפטי קיטור ומילות אכזבה יצאו לי מהפה בחודשים האחרונים", חלק קפלן עם עוקביו בפוסט ששיתף ברשת החברתית. "אז הסיפור הוא שקצת לפני ההיכל גיליתי שעליי לעבור ניתוח בצוואר כדי לשמור על המשך התפקוד של הגפיים שלי. מי שבא אי פעם להופעה יודע שלידיים ולרגליים שלי יש חיים משל עצמם. המחשבה לאבד אותם היא אסון בשבילי וגם החדשות שניתוח בחוליות הצוואר זה מה שיציל אותם אינו מרגיע כלל", שיתף.

"כך מצאתי את עצמי בחמשת שלבי האבל, על הסיכון של אובדן חופש התנועה: שלב 1 - הכחשה - אמרתי לעצמי ולסובביי שאני משוכנע שיש דרך לצלוח בכל זאת את הקיץ ושאצליח לשמור על עצמי מספיק כדי לעבור את מסכת ההופעות שכבר נקבעה לחודשים הקרובים. שלב 2 - הכעס - כעסתי על כל אחד מהפרופסורים שבדקו אותי ואת ה-MRI שהבאתי איתי ואמרו שאני במצב שמסכן את עצמי וחשוב לעבור את הניתוח בהקדם האפשרי. כעסתי על זה שאין איזה פטנט רפואי מתקדם, או טיפול אלטרנטיבי שיעקוף את הצורך בכזה הליך פולשני.

"שלב 3 - המיקוח - התמקחתי עם הרופאים על הצילום עצמו - אולי זזתי בדיוק ונוצר רושם מטעה, אולי צריך צילום נוסף? כשזה לא עזר התמקחתי שאולי אוכל לקפוץ או לרקוד או להתפרע קצת פחות ואז לא יהיו בעיות. הסבירו לי שזה לא יפתור את המצב ושגם תאונות ביתיות אקראיות עלולות לעשות לי נזק בלתי הפיך. נאמר לי חד משמעית שאני עלול לפגוע ביכולותיי לטווח ארוך אם לא אגן על עצמי במיידי. שלב 4- דיכאון - כשהבנתי שגם טיפולים אלטרנטיביים לא יתקנו את המצב, אפילו שיש בהם תועלת והם משפרים את ההרגשה שלי, הרי שבטווח היותר ארוך אצטרך בסופו של דבר לעבור את ההליך הזה. שקעתי בדיכאון שגרם לי לקיפאון. לא הצלחתי לתפקד כראוי בחודשים האחרונים.

ירמי קפלן, צילום: אלדד שושן

"שלב 5- השלמה - השלמתי עם העובדה שעדיף להתמודד עם המצב פנים מול פנים, לסיים את התהליך, לעבור את שלב ההחלמה והשיקום כמה שיותר מהר כדי לחזור לעניינים כמה שיותר מהר.

"אז עכשיו משהשלמתי עם מצבי, אני נוקט פעולה. אני עושה זאת בתחושה כבדה מאוד ואחרי התלבטויות גדולות. שלב המציאות - אני נאלץ להפסיק ולדחות את כל ההופעות מהמועד שנקבע לניתוח עד להחלמה שלמה (כשלושה חודשים). סבב ההופעות 'ירמי עושה ירמי', שטרם יצא לדרך וכבר מכר מאות כרטיסים, ייאלץ להמתין.

"אני קורא את המשפט האחרון והראש קצת מסתובב לי. כמו שהסתובב בפעם הראשונה שהרופא עדכן אותי במצבי הרפואי ובדרך הנדרשת כדי לחזור לחיים תקינים. אז התחלתי בעצב אבל אני אסיים באופטימיות גדולה שאנחנו נתראה בצד השני ואשוב לבעוט לכם בבטן כמו שאני אוהב", סיים קפלן במסר אופטימי וחיובי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר