התקווה היא עכשיו: הנה משהו שלא שומעים הרבה בזמן האחרון

לקראת חגיגות 20 שנות יצירה, שבמסגרתן יגיעו לראשונה לקיסריה, "התקווה 6" מוציאים את השיר "החיים זה עכשיו" • "אנשים רוצים מאיתנו את הפרובוקציה, אבל אנחנו לא כאלה", אומר הסולן עמרי גליקמן

התקווה 6, צילום: משה נחמוביץ

השיר החדש של התקווה 6 שיוצא היום (שני), סינגל ראשון מתוך אלבומם השמיני שבדרך, נקרא "החיים זה עכשיו". לא מדובר במסר לא אופייני להרכב האולטרה־אופטימי, אבל חובבי הלהקה ישימו לב לכך שגם הסינגל הקודם שלה, "לא חיים פעמיים", עוסק ברעיונות דומים. עבור הסולן וכותב השיר, עמרי גליקמן, מדובר בתמה שמתארת את המקום שבו הוא נמצא בחייו האישיים.

"'חיים' זה מוטיב חוזר אצל התקווה, אבל אם מסתכלים עליו מרחוק זה גם שיר יום הולדת 40 שלי, שיר של השנה הזו"', הוא אומר. "כשאנחנו בדרכים יש לנו הרבה שיחות עם אילנית, מנהלת ההפקה שלנו. באחת הנסיעות ישבנו ודיברנו על פילוסופיות חיים, ניתוח של החיים של חברי הלהקה, והיא אמרה 'חבר'ה, החיים זה עכשיו. כל מה שקורה, מה שהתכוננו אליו, הילדים, המשפחה, הקריירה - הכל קורה ברגעים אלה'. התחברתי לזה. ופתאום הגיע יום ההולדת שלי וקלטתי שכל מה שעבדתי עליו כבר כמה שנים מתגשם. אני בן 40, כבר לא ילד שחוסך לקראת גיל הבשלות שלי. הכל באמת קורה כאן ועכשיו והבשיל לכדי מה שהוא החיים שלי".

התקווה 6 - החיים זה עכשיו

יש שורה בשיר שאומרת "החלום שלי בורח".
"השורה הזו מדברת על המרדף אחרי החלום. כשאתה לא קולט שהגשמת אותו ואתה עדיין רודף אחריו. אנחנו חיים בתחושה אנדרדוגית תמידית של 'הנה, אנחנו עוד שנייה מצליחים'. כל הזמן מרגישים שזה עדיין לא התפוצץ, וזה גם מה שמדרבן אותנו לדחוף קדימה. התחושה היא שעוד רגע זה קורה, אפילו שזה קורה לגמרי".

אכן, במונחי הצלחה אפשר לומר שגליקמן וחברי התקווה חיים את החלום כבר כמעט 20 שנה. הלהקה אמנם פרצה לתודעה ב־2007, אך למעשה היתה קיימת כבר ארבע שנים קודם לכן. את חגיגות שני העשורים היא תציין ב־17 ביוני בקיסריה, בהופעה שתסמן אבן דרך נוספת בדרכו של אחד ההרכבים היותר ישראליים במהותם. "20 שנה אני מסתכל אחורה, וזה נראה לי כמו נס", הוא אומר. "לא פתחנו קופה אף פעם בקיסריה. אני עדיין משפשף את העיניים".

לצד ההצלחה יש עליכם גם ביקורת על כך שהמסרים שלכם לא חד־משמעיים והם תמיד מאוד חיוביים.
"אנשים רוצים מאיתנו את הפרובוקציה ואנחנו לא אנשים של פרובוקציות. כשהתחלנו לעשות מוזיקה לא התחייבנו להביע דעה פוליטית או חברתית. זה לא חלק ממה שאמן חייב לעשות, ואני לא חושב שהציפייה הזו הוגנת. ועם זאת, אני יכול להגיד לך שאם תסתכל על כל אלבום שלנו, תמיד יש שיר שמתייחס פוליטית וחברתית למצב שלנו. אולי לא כמו שאנשים היו רוצים, אבל כל הזמן יש את זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר