בגיל 71: הלך לעולמו כוכב להקת הרוק המצליחה לנרד סקינרד

גיטריסט להקת הרוק הוותיקה היה חבר ההרכב המקורי האחרון שנותר בחיים, ועמד לצאת לסיבוב הופעות עם חברי הלהקה הנוכחיים בעוד כארבעה חודשים • בין להיטיה: "Sweet Home Alabama"

גארי רוסינגטון, צילום: AP

גארי רוסינגטון, הגיטריסט האגדי של להקת לנרד סקינרד, הלך לעולמו אתמול (ראשון) בגיל 71.

רוסינגטון היה חבר ההרכב המקורי האחרון שנותר בחיים, והוא עמד לצאת לסיבוב הופעות עם חברי הלהקה הנוכחיים בעוד כארבעה חודשים.

לנרד סקינרד בהרכב המקורי, צילום: יח"צ

בשלב זה טרם התפרסמה סיבת מותו, אך המוזיקאי התמודד עם בעיות רפואיות במשך כמה עשורים. הוא לקה בהתקף לב ב-2015, וב-2021 עבר ניתוח חירום בלבו. בהודעה רשמית מטעם להקתו נכתב: ״בעצב רב אנו נאלצים לספר כי איבדנו את אחינו, חברנו, בן משפחתנו, כותב השירים והגיטריסט גארי רוסינגטון היום. גארי נמצא כעת עם חבריו לסקינרד ומשפחתו בגן עדן, ומנגן מוזיקה יפהפייה, כפי שנהג לעשות תמיד״.

רוסינגטון (מימין) מופיע עם לנרד סקינרד ב-2019, צילום: AFP

בראיון שהעניק למגזין ״בילבורד״ ב-2016 אמר גארי כי הוא מתכוון להמשיך לנגן חרף בעיותיו הרפואיות. ״זה פשוט בדם שלי״, אמר אז. ״אני נגן גיטרה זקן, וביליתי את כל חיי ועשרות אלפי שעות עבודה בלהבין איך לעשות זאת באופן הטוב ביותר, כך שאני חושב שמהרגע שמשהו מצליח לך, אתה צריך להתמיד בו, להמשיך את מלאכתך. כשאתה פורש, מה קורה משם? אני אוהב לדוג, אבל כמה מזה אפשר לעשות?״.

רוסינגטון נולד ב-1971 בג׳קסונוויל שבפלורידה, והצטרף ללהקה ב-1964. אז עוד נקרא ההרכב ״Me, You and Him", והוא כלל גם את הבסיסט לארי ג׳ונסטרום ואת המתופף בוב ברנס. לאחר הצטרפותו של הסולן רוני ואן זנט וכמה שינויים בשם הלהקה, החליטו חבריה לקרוא לעצמם לנרד סקינרד, על שם מורה קפדן בבית ספרו של רוסינגטון בשם לאונרד סקינר. ב-1973 הוציאו את אלבומם הראשון, שכלל להיטי ענק כמו "Sweet Home Alabama" ו"Free Bird".

ב-1977 הוא שרד התרסקות מטוס שהרגה כמה מחברי להקתו. אף שנפצע קשות, הוא חווה החלמה מלאה. רוסינגטון התמודד לאחר מכן במשך שנים עם התמכרות לסמים, שהחלה כשנאלץ לקחת משככי כאבים לאור פציעותיו הרבות.

הלהקה התפרקה, אך שבה לפעילות ב-1987 ועברה כמה שינויים בהרכבה. כאמור, רוסינגטון היה היחיד מבין חברי ההרכב המקורי שניגן בכל אלבומיה.

סיבוב ההופעות בארה״ב של לנרד סקינרד יחד עם להקת זי זי טופ צפוי להתקיים כסדרו. רוסינגטון הותיר אחריו אישה, שתי בנות וכמה נכדים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר