רובי וויליאמס: "אני מקבל ביקורות על ההופעה בישראל, אבל הן לא מעניינות אותי"

בראיון ל"ישראל היום" הכוכב הבריטי פותח את הלב • על המשברים הגדולים: "הרגשתי שאני מתחזה, חשבתי שלא מגיע לי להצליח" • על החרטה שנשארה: "הייתי צריך לחלום בגדול יותר" • ועל הקהל בארץ: "אני לא יכול לחכות כבר לראות אתכם"

רובי וויליאמס. "חייתי חיים כנים, ואני גאה בזה", צילום: כפיר חרבי

אחה"צ בברלין הקרה, השמש קפצה לביקור, אנחנו נכנסים ל"סוהו האוס". רובי וויליאמס כבר מתארגן במלון עם הצוות שלו ובעוד כחצי שעה נפגוש אותו לראיון.

רובי כוכב עליון: גם בגיל 49, רובי וויליאמס לא נופל משום אליל פופ צעיר
רובי ויליאמס: "אני מרגיש קצת יהודי"

וויליאמס נמצא בעיצומו של סיבוב ההופעות החדש שלו, XXV, שבו הוא חוגג 25 שנים לקריירת הסולו שלו. מי שפרץ לחיינו אי אז בשנות ה־90 עם להקת הבנים הבריטית "Take That", הספיק מאז הפרידה מהם להוציא אינספור להיטים שמיצבו אותו כאחד הכוכבים הגדולים של הפופ.

הוא מגיע לראיון מלווה בכמה אנשי צוות. הבגדים שחורים, ולקישוט הוא בחר בז'קט ובנעליים תואמות של YSL. "זה הולך ביחד", הוא אומר לי בחיוך רחב. אנחנו נפגשים על רקע חזרתו של וויליאמס לישראל, אחרי שביקר פה לראשונה ב־2015. הפעם הוא ישתתף בפסטיבל "Summer in The City", שייערך בחודש יוני בפארק הירקון.

"אני מקבל ביקורות על כך שאני מופיע בישראל, אבל הן לא מעניינות אותי ומגיעות מאנשים שאינם חשובים לי", הוא משתף. ואכן, נראה שלוויליאמס יש פינה בלב ששמורה למדינת ישראל. כשאני שואל אותו מה המחשבה הראשונה שעולה לו כשהוא שומע "ישראל", הוא אומר: "הארץ של אבותיה של אהובתי". וויליאמס אמר כבר שאם הוא היה צריך לבחור בדת מסוימת, הוא היה בוחר ביהדות, בין היתר משום שאשתו ואם ילדיו, השחקנית איידה פילד, היא יהודייה.

"חשוב לי להרשים אתכם". וויליאמס מופיע בברלין, צילום: יח"צ

מה אתה זוכר מהביקור הקודם שלך בישראל?
"אני זוכר שזו היתה הופעה מאוד חשובה בשבילי. זה תמיד מדהים להגיע למקום חדש ולראות שכל כך הרבה אנשים באים לראות אותך. זה תמיד יפה ומבלבל. אני רוצה בפעם הזו לעשות הופעה עוד יותר טובה מהקודמת. חשוב לי מאוד להרשים את הקהל הישראלי".

לפני כשבועיים הוא חגג את יום הולדתו ה־49. כמי שסיפק לא מעט כותרות סביב ההתמכרויות שלו לסמים ולאלכוהול במהלך הקריירה המפוארת שלו, אי אפשר שלא לשים לב שהדמות שיושבת מולי היום היא אחרת.

"אני חווה יותר ויותר שמחה בחיים שלי ממה שחוויתי אי פעם. אם נעקוב אחרי הגרף הזה, אני מצפה לעוד שמחה, לעוד כיף, ולעוד נינוחות בעור של עצמי. אני נהנה היום להיות עצמי", הוא משתף.

מהו הזיכרון המשמעותי ביותר מהקריירה שלך?
"אני לא ממש מסתכל אחורה, ומקפיד להסתכל לעתיד. אני חושב שהדבר הכי משמעותי שעשיתי אי פעם זה להיות חלק מכתיבת השיר 'Angels', כי זה נתן לי את הקריירה שלי. לולא זה - לא היינו מדברים עכשיו".

כאמור, וויליאמס עבר לא מעט משברים בחייו. חלקם ברמה המקצועית, למשל כשהבנים של "Take that" סילקו אותו מהלהקה, וחלקם ברמה האישית, בין היתר במכוני הגמילה שנכנס אליהם. בסבב ההופעות הזה, שהוא מעין אוטוביוגרפיה מוזיקלית, אומר וויליאמס "נשבעתי שלעולם לא אתחתן ושאף פעם לא יהיו לי ילדים". אך אם צריך הוכחה נוספת לכך שמדובר היום באדם אחר, שנוח לו עם עצמו ושמתחזק השקפת עולם בריאה ושמחה, התשובה הבאה תהיה כזו.

במה אתה הכי גאה?
"בילדים שלי ובמערכת היחסים שלי עם אשתי, שאני אוהב מאוד. יש לנו כל מיני דרכים שבהן אנחנו מסתכלים על עצמנו, ואנחנו תמיד רוצים להסתכל על הגרסה הטובה שלנו. יש לנו ציפייה להיות הכי טובים שאנחנו יכולים והרבה פעמים אנחנו מאכזבים את עצמנו. אבל עד עכשיו, כשזה מגיע למערכת היחסים הזו - שנמשכת כבר 17 שנה - לא אכזבתי את עצמי. חייתי חיים כנים ואני גאה בזה".

מה היית אומר לרובי בן ה־20?
"לחלום גדול יותר. סבלתי מתסמונת של מתחזה, שחשבתי שלא מגיע לי כלום. הייתי משוכנע שאני לא ראוי להצלחה שלי, שאני לא מספיק שווה. היו לי חלומות גדולים, אבל הם היו צריכים להיות גדולים יותר".

איזה שיר שלך אתה הכי אוהב?
"זה כל הזמן השיר הבא שעומד לצאת, זה אף פעם לא משהו מהעבר".

ואם בכל זאת היית צריך לבחור אחד?
"כל השירים שאני כותב הם חלק מיומן המסע שלי, כל אחד מהם מייצג רובי אחר - בנקודת זמן מסוימת, במצב רגשי אחר. אין אחד שהוא יותר מהאחר, אבל אם אני ממש חייב לבחור אחד, 'Feel' הוא הכי מכולם".

נגה ארז. הדואט בדרך?,

איזה שיר היית רוצה שיהיה שלך?
"וואו...יש המון שירים כאלה. אבל אם לבחור אחד, זה יהיה 'Nails' של נגה ארז". בשלב הזה וויליאמס מתחיל לשיר ומפגין בקיאות בכל מילות השיר של הכוכבת המקומית. האם הדואט בדרך? ימים יגידו.

אנחנו חוזרים לדבר על ישראל לקראת ההופעה, וויליאמס מבקש להגיד שוב: "אני לא יכול לחכות כבר לראות אתכם. זה חשוב לי מאוד".

בסיום המפגש שלנו אני זורק כמה מילים לאוויר ומבקש ממנו לספר לי אילו מחשבות עולות לו מהן. הוא משתף אותי שהצלחה מבחינתו היא להיות מאושר, ומה שהופך אותו לכזה הוא המבט בעיניהם של ילדיו. כשאני מבקש ממנו להגיד לי איזו מחשבה המילה "מוזיקה" מעוררת אצלו, הוא משיב בצחוק "הדבר הראשון שעלה לי לראש זה ש'הכל בסדר'". בסוף החלק הזה, אני זורק לאוויר את השם שלו. "אני עוד בדרך לשם", הוא אומר.

רובי וויליאמס יופיע בישראל בפארק הירקון ב־1 ביוני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר