להקת BTS תיפגש עם ביידן על רקע פשעי שנאה נגד אסייתים

להקת הבנים הדרום קוריאנית תיפגש עם נשיא ארה"ב לציון חודש המורשת האסייתית האמריקנית • במפגש יעלה לדיון גם הצורך בדרכי התמודדות עם פשעי השנאה נגד קהילת המהגרים והאמריקנים האסייתים

להקת BTS וג'ו ביידן, צילום: AP ו-AFP

להקת הבנים הקוריאנית BTS עתידה לפגוש את נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כך הוכרז בהודעה רשמית מטעם הבית הלבן. שני הצדדים יציינו את חודש מורשת האסייתים האמריקנים שחל בימים אלה, ואף ידונו בדרכי התמודדות עם פשעי שנאה נגד מהגרים ואמריקנים ממוצא אסייתי החיים בארה"ב.

פרטים מדויקים על מפגש הפסגה טרם פורסמו, אולם הוא צפוי להתקיים ביום שלישי הקרוב - ימים ספורים לאחר חזרתו של ביידן ממסעו הראשון לאסיה כנשיא ארה"ב, שבו שהה כשלושה ימים בסיאול, בירת קוריאה הדרומית.

"הנשיא ביידן הדגיש בעבר את מחויבותו להילחם בעלייה החדה של פשעי שנאה נגד אסייתיים בארה"ב (דוגמת מתקפות הירי הרצחניות על אתרי הספא באטלנטה בשנה שעברה, ד"פ), ואף העביר חוק המעניק לרשויות כלים המאפשרים להן לזהות, לחקור ולדווח על פשעי שנאה בקרב הקהילות הללו", נאמר בהודעה. "הנשיא ו־BTS ידונו בניצול מעמדם של חברי הלהקה כשגרירי נוער על מנת להפיץ מסרים של תקווה וחיוביות ברחבי העולם".

זו אינה הפעם הראשונה שבה מעצמת הקיי־פופ מצטרפת למיזם מסוג זה: BTS שיתפה פעולה עם יוניסף (קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים) בקמפיין נגד אלימות בשם Love Myself, ואף הופיעה לפני האסיפה הכללית של האו"ם. "אנחנו זוכרים מקרים שבהם הפלו אותנו לרעה בשל היותנו אסייתיים", צייצה הלהקה בעבר. "ספגנו קללות ללא סיבה ולעגו לנו בגלל המראה שלנו. אפילו שאלו אותנו איך זה שאסייתים מדברים אנגלית. אנחנו לא מסוגלים לתאר במילים עד כמה זה כואב להיות מושא שנאה".

התפרצות מגיפת הקורונה הובילה לנסיקה בקרב מקרי אלימות ופשע נגד אסייתים אמריקנים. בין מארס 2020 לדצמבר 2021 נרשמו בארה"ב יותר מ־10,000 פשעי שנאה שהופנו נגד אוכלוסייה זו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר