ביצועים מרעננים. כורם | צילום: אוהד רומנו

בדרכה של טיילור סוויפט: איה כורם מבצעת מחדש את שיריה באלבום חדש

"איה כורם 2022" הוא אלבום החוגג את עצמאותה של הזמרת-יוצרת בהמשך לחוק שהובילה נגד כבלי האמנים לחברות התקליטים, והוא עושה זאת בחן רב ובתחושת שליחות

בזמן שחבריה של איה כורם מ"חבורת רימון" שופטים בריאליטי שירה כזה או אחר, היא בחרה במסלול אחר - כזה שבו היא לא קופאת במקום אלא ממשיכה ליצור מוזיקה בתדירות מרשימה מאוד. שנה בלבד לאחר שהוציאה את אלבומה הקודם, היא מוציאה כעת אלבום חדש ("איה כורם 2022") - שכולל ביצועים חדשים לכמה מלהיטיה הגדולים.

ההחלטה של כורם להקליט מחדש את שיריה כדי שהזכויות עליהם יהיו שייכות לה, דומה למה שעשתה טיילור סוויפט בשנים האחרונות. סוויפט החליטה לקחת בעלות על החומרים שהיא יצרה ושהיו שייכים לחברת התקליטים הקודמת שלה, והקליטה אותם מחדש. ההחלטה של כורם לא מפתיעה, אם זוכרים שהיא גם הובילה חוק שהגביל חוזים של מוזיקאים מול חברות תקליטים לשבע שנים בלבד.

באמצעות העיבודים החדשים והמרעננים לכמה מהשירים האהובים ביותר, כורם מצדיקה לחלוטין את המהלך. דוגמאות בולטות הן העיבוד החדש ומלא הגרוב ל"יונתן שפירא" ושני הביצועים השונים ל"שיר אהבה פשוט" - אחד כאילו נלקח מתקופת הדיסקו של שנות ה-70, והשני מבוצע כבלדת פסנתר מרגשת.

לצד הביצועים החדשים יש באלבום שיר אחד חדש, "תגיעי לירח", שבו כורם מבטאת את השמחה שמסיבה לה ההחלטה לקחת בעלות על מה ששלה: "לא אכפת לך מי הפסיד ומי ניצח, הם אומרים שבגילך כבר לא תגיעי לירח, זה לא מפריע לך לחלום על כמה כוכבים". העובדה שזהו גם שיר קליל וסופר כיפי ברוחו רק מוסיפה לו עוד נקודות זכות.

עכשיו, כשהיא בעלת הזכויות על החומרים שבזכותם הפכה לשם מוכר, כורם יכולה להרגיש חופשייה מתמיד - ולבצע אותם בדיוק כפי שהיא רוצה. על כך היא חייבת להודות גם לאדם הקרוב אליה ביותר, בפן המקצועי והאישי כאחד: אדם בן אמיתי, המעבד והמפיק המוזיקלי של האלבום, שהוא גם בן זוגה של כורם, מוציא ממנה את המיטב. החיבור ביניהם מוצלח, ואי אפשר שלא להרגיש את התשוקה שלהם אל המוזיקה הנפלאה שהם רקחו מחדש.

גילוי נאות: איה כורם כותבת במגזין "שישבת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו