"למה אתה צוחק?" צפו במנחה הטלוויזיה הבריטי תוקף בשידור את תולש הפוסטרים

פירס מורגן, מהמנחים המפורסמים בבריטניה, ראיין אדם שתלש תמונות של חטופים בלוס אנג'לס • במהלך הראיון, תוך כדי אזכור החטופים ומשפחותיהם, נראה המרואיין כשהוא מחייך בפה מלא, מה שהרגיז מאוד את מורגן • אז למה אותו אדם תלש פוסטרים? כנראה מצאנו את התשובה ההזויה ביקום

פירס מורגן ותולש הפוסטרים. צילום: יוטיוב

העיתונאי והמנחה הבריטי פירס מורגן מרבה לעסוק בכל מה שקשור לסוגיית מלחמת ישראל בחמאס בתוכנית הטלוויזיה שלו "Piers Morgan Uncensored", מראיין פוליטיקאים ואנשים שונים משני הצדדים - ביניהם גם את נשיא המדינה - תוך שהוא שואל שאלות קשות ולא מוותר עד שהוא מקבל תשובה.

אחד מהראיונות האחרונים של מורגן היו עם אדם שצולם כשהוא תולש את תמונות החטופים מעמודי חשמל בלוס אנג'לס. שיהאד אל-רפיי הצטרף לשידור בחיוך קטן, ומורגן לא חיכה שנייה לפני ששאל: "למה אתה תולש פוסטרים של חטופים?". אל-רפיי ענה: "מכיוון שזה מציג נרטיב שגוי לחלוטין שהישראלים הם הקורבן". הוא הוסיף שהוא לא תומך באלימות כלפי אנשים תמימים, לא מכיר את החטופים ולא מאחל להם רע, אבל שהפוסטרים "מציגים נרטיב שבו באופן תת-מודע אנשים יחשבו שחמאס הוא ארגון טרור".

מורגן קטע אותו בשלב זה: "תן לי לספר לך איפה עשית את זה - במרחק כמה רחובות ממוזיאון השואה בלוס אנג'לס. יש הרבה יהודים שחיים שם, ויש ניצולי שואה בין 240 החטופים". בשלב זה פירס מפסיק את המשפט באמצע, ושואל את אל-רפיי המחייך: "למה אתה צוחק? מה יכול להצחיק בדבר הזה?".

"אם היה לך את המידע שלי היה", מכריז אל-רפיי, "על העולם באופן כללי ועל איך שפוליטיקה היא משחק ומלחמה היא עסקים, היית מבין... אני לא צוחק על סבל של אנשים". "אתה ישבת וצחקת כששאלתי אותך על 240 החטופים", זועם פירס, "שביניהם תינוק בן שלושה חודשים". 

אחרי דיון שבו הם נכנסים זה לדבריו של זה, פירס אומר שוב: "אני שואל אותך בפשטות: למה אתה קורע פוסטרים של חטופים, שאולי יכולים לתת תקווה למשפחותיהם אם מישהו יזהה אותם?". תולש הפוסטרים עונה לו: "זו תקוות שווא", וממשיך עם תשובה שכוללת "כמה שכבות", לדבריו, ודי מעורפלת: "אם הם היו רוצים שיחזרו - הם היו חוזרים. ומה עם המשפחות האחרות שרואות את בני המשפחה שלהם נהרגים? לוס אנג'לס תהפוך בסוף לגרפית מכדי שאזרחים יוכלו להלך בה ולחיות את חייהם".

פירס חוזר שוב ואומר: "אין לזה שום קשר למה ששאלתי אותך", ולזה תולש הפוסטרים עונה: "אולי אתה לא מבין את הניואנסים בתשובה שלי". פירס מגיב שלא אכפת לו מהניואנסים של אל-רפיי, שמכריז שמה שהוא מנסה לעשות זה לחנך אנשים ל"מה שבאמת קורה". פירס מגיב: "אז תן לי לחנך אותך - מה שאתה עושה הוא לא רגיש, לא הולם ומכאיב בצורה מטורפת לאותם בני המשפחה של החטופים".

פירס מורגן, צילום: רויטרס

הסרטון זכה ליותר מ-6,000 תגובות, שבעיקר עוסקות בחוצפתו של אל-רפיי, בחיוכו ובאדישותו: "ברור שזה אדם ללא אנושיות. שנאה לא פותרת דבר", כתב אחד מהצופים, ואחר הוסיף: "הבחור הזה סותר את עצמו בלי לשים לב. הוא אומר שתלש את הפוסטרים כי הם לא ישיגו כלום. עם זאת - גם פעולותיו שלו, תלישת הפוסטרים, לא ישיגו כלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר