צפו: כוכב הרשת הגיע לעימות באוניברסיטת אוקספורד - ונדהם

בן שפירו טס לאוניברסיטה היוקרתית כדי להתעמת עם סטודנטים מוסלמים, והופתע מהבורות והאנטישמיות שגילה • "כשלחצתי עליהם, סטודנט אחר סטודנט הודו במטרה העיקרית: הריסת מדינת ישראל, כולה"

בן שפירו. צילום: יוטיוב

בן שפירו, עיתונאי ופרשן פוליטי ומקים אתר ה"דיילי ווייר", הוא גם יהודי-אמריקני אורתודוקס שמקפיד להעלות לערוץ היוטיוב ולרשתות החברתיות שלו סרטונים תומכי ישראל, שברובם מראים את בורות העולם בנוגע לחמאס ולישראל. בין השאר, הוא גם מוזמן פעמים רבות להרצות באוניברסיטאות בנושאים שונים.

באחד הסרטונים האחרונים שהעלה מראה שפירו את ההתמודדות שלו עם הבורות והאנטישמיות כשהגיע לאוניברסיטת אוקספורד הבריטית, שידועה כפרו-פלשתינית. רק בשבוע שעבר פורסם כאן כי נציגי איגוד העובדים בהשכלה הגבוהה (UCU) באוניברסיטת אוקספורד יקיימו דיון שקורא ל"אינתיפאדה עד לניצחון" נגד ישראל - הצעת ההחלטה שהועברה לחברי האיגוד באוניברסיטה קובעת כי "רק התקוממות המונית משני צדי הקו הירוק ובמזרח התיכון כולו תשחרר את העם הפלשתיני".

"אתמול בלילה ביקרתי באוניברסיטת אוקספורד בבריטניה", פותח ומספר שפירו, "הבניין עצמו מלא באנשים שתומכים באופן מלא בטרור אסלאמי. סטודנט אחר סטודנט ניגשו למיקרופון והציגו טיעונים לטובת חמאס. הטיעון הנפוץ והנוראי ביותר היה שמעשי חמאס - ששורפים תינוקות בלול, אונסים נשים והורגים גברים - שווים מבחינה מוסרית למעשי ישראל בעזה, שמחסלים מחבלים ומנסים למנוע מוות של אזרחים.

"כשלחצתי עליהם, סטודנט אחר סטודנט הודו במטרה העיקרית: הריסת מדינת ישראל. כולה". שפירו מביא דוגמה מצולמת של דיון שניהל עם סטודנטית מוסלמית לובשת חיג'אב. "במהלך מלחמת העולם השנייה מתו 70 אלף בריטים בעקבות ההפצצות", אומר לה שפירו, "ויותר משני מיליון גרמנים מתו מההפגזות, כולם אזרחים. יש הבדל גדול מאוד בין להגיע לאזור שבו יש אזרחים ולהרוג את כל מי ששם, לבין להרוג טרוריסטים שבמכוון מתחבאים באזורים שיש בהם אזרחים. שאלה שלי אלייך", פונה שפירו לסטודנטית, "האם יש הבדל מבחינה מוסרית בין חמאס, שנכנסים לדוגמה לכפר עזה, ורוצחים משפחה שלמה, ובין ישראל שמנסה לטרגט אנשי טרור ובלית ברירה נפגעים גם אזרחים?".

הסטודנטית לא עונה לשאלה וקוראת מהדף שלה את מספר הנרצחים הפלשתינים במהלך השנים בידי ישראל, לטענתה, וזוכה למחיאות כפיים מהקהל. בהמשך הדיון היא מכריזה שמספר הפלשתינים שישראל הרגה גבוה ממספר הישראלים שחמאס רצחו (שוב מחיאות כפיים מהקהל), ואז אומר שפירו: "אם נתבסס על מספרים, מספר הגרמנים שמתו מההפצצות גבוה ממספר הבריטים, וזה אומר שהבריטים טעו". הסטודנטית עונה: "אבל הבריטים לא הפציצו אזרחים", מה שזכה לקריאות אי הסכמה מהקהל, שגרמו לה להבין שטעתה.

בן שפירו בדיון באוקספורד,

אבל גם שפירו מקבל מחיאות כפיים מהקהל ההפכפך: כשהוא אומר לסטודנטית, בהמשך להצעתה ל"שתי מדינות לשני עמים" - "אם ישראל תניח את כלי הנשק שלה תתרחש שואה שנייה. אם הפלשתינים יניחו את כלי הנשק שלהם, תהיה מדינה פלשתינית", הוא זוכה למחיאות כפיים רמות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר