לראשונה בנטפליקס: סיווג "מיועד למבוגרים בלבד" על הביוגרפיה הקולנועית החדשה אודות מרילין מונרו

הסרט המצופה "בלונדינית", שעתיד לעלות ברשת הסטרימינג במהלך השנה ויתמקד בצד האפל של הסלבריטאות האמריקנית, זוכה לדירוג NC-17, ונכון לעכשיו מדובר בתוכן הראשון בהחלט שיועבר בענקית השידור תחת סיווג זה • ההשלכות על הפצתו יהיו משמעותיות

אנה דה ארמס לצד מרילין מונרו, צילום: AP

הסרט "Blonde" ("בלונדינית"), הביוגרפיה הקולנועית על אודות מרילין מונרו, זכה לדירוג NC-17, כלומר - "מיועד למבוגרים בלבד", והוא נכון לעכשיו הסרט הראשון בהיסטוריה של נטפליקס שקיבל דירוג זה.

הסרט, שבו לנעליה של מונרו תיכנס השחקנית אנה דה ארמס ("ג'יימס בונד: לא זמן למות"), קיבל את הציון הלא ממש נחשק לאור מה שהגדיר ארגון הסרטים "תוכן מיני מסוים", כך על פי "ההוליווד ריפורטר". בעבר סרטים שעלו ברשת הסטרימינג הפופולרית קיבלו דירוג זה, וביניהם "כחול הוא הצבע החם ביותר" מ-2013, אך זו הפעם הראשונה שסרט מקורי בהפקת נטפליקס זוכה לו.

הדירוג NC-17 נחשב לנשיקת המוות של הקולנוע. ממש כמו הדירוג X שאותו החליף, דירוג זה מגביל את פוטנציאל ההפצה של סרט בשלל שווקים, וכן מוריד את סיכוייו לזכות להקרנות רבות בבתי קולנוע ולהימכר בחנויות. בין הסרטים שקיבלו את הדירוג הלא נחשק ניתן למנות את "נערות שעשועים", שיצא ב-1995 בכיכובה של אליזבת ברקלי, והיה לסרט בעל דירוג זה שזכה להפצה הרחבה ביותר, כאשר הוקרן בכמעט 1,400 בתי קולנוע.

על אף זאת (וכנראה במידה מסוימת בשל כך) הוא נחשב כישלון קופתי אדיר, עם רווחים של לא יותר מ-45 אחוזים מהתקציב שהושקע בו, שעמד על 45 מיליון דולר.

"בלונדינית" מכיל עלילה בדיונית, המבוססת על ספרה בן 700 העמודים של ג'וייס קארול אוטס בעל אותו השם, אשר יצא בשנת 2000 והוגדר על ידי מגזין ה"ניו יורקר" כ"מחקר המקיף ביותר על אודות סלבריטאות אמריקנית". את פס הקול לסרט יחברו ויבצעו הצמד ניק קייב ווורן אליס. על פי הבמאי אנדרו דומיניק, דירוג מסוג זה היווה חלק מהתוכנית המקורית עוד בטרם התחילה הפקתו.

"זה סרט תובעני", אמר בפברואר האחרון בראיון ל"סקרין דיילי". "אם הקהל לא אוהב את זה, זו הבעיה של הקהל המזורגג. זה לא סרט שרץ למשרה ממשלתית. מדובר בסרט בעל דירוג 'למבוגרים בלבד' על אודות מרילין מונרו. זה די מה שהייתם רוצים, לא? אני הייתי רוצה לצאת לקולנוע ולראות את גרסת ה-NC-17 על סיפורה של מרילין מונרו".

יחד עם זאת, ביקש הבמאי להבהיר כי סצנות המין שיופיעו בסרט לא בהכרח יהיו מהסוג שהקהל הבוגר יאהב. דומיניק אישר כי הסרט מכיל סצנת אונס שמופיעה בספרה של אוטס, והוסיף כי הופעתה של דה ארמס כמונרו תותיר את כולם המומים. "היא מדהימה", אמר. "אם יש דבר אחד שאנשים לא הולכים להתלונן לגביו זו הופעתה של דה ארמס".

לצידה בסרט יככבו אדריאן ברודי, בובי קאנוול וג'וליאן ניקולסון. אף שנטפליקס טרם הודיעה על תאריך יציאה רשמי לסרט שרבים מצפים לו, הוא מתוכנן לצאת בהמשך השנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר