צוות הכוכבים ב"בית גוצ'י" | צילום: מתוך הסרט

סרט עם אל פאצ'ינו, ג'רמי איירונס וליידי גאגא לא יכול להיות רע

"בית גוצ'י", שעוסק בתככים ובמזימות שמאחורי בית האופנה האיטלקי המפורסם, הוא אמנם סוג של אופרת סבון, אבל צוות הכוכבים שמשחקים בסרט הופך אותו לחוויה מענגת

רידלי סקוט בן ה־83 נמצא בשוונג מטורף. לפני שבועות ספורים שחרר את "הדו קרב האחרון", סרטו הטוב זה שנים. בקרוב יתחיל בצילומי "נפוליאון" עם חואקין פיניקס בתפקיד הראשי. ואילו כעת הוא מוציא את "בית גוצ'י" - דוקו־דרמה טראשית ומבדרת, שעוסקת במזימות ובתככים (האמיתיים לגמרי) שהעסיקו את משפחת האופנה האיטלקית בסוף המאה ה־20.

כוכבת הפופ ליידי גאגא (בתפקידה הרציני השני בקולנוע, אחרי שקטפה מועמדות לאוסקר עבור "כוכב נולד") מככבת בתור פטריציה רג'יאני, צעירה אמביציוזית, מניפולטיבית וחדורת מטרה ממילאנו. ערב אחד בשלהי שנות ה־70 היא פוגשת את יורש המיליונים הביישן מאוריציו גוצ'י (אדם דרייבר) במסיבה, ומחליטה שהיא תעשה הכל כדי ללכוד אותו ברשתה. רודולפו (ג'רמי איירונס), אביו הסנוב והמשתעל של מאוריציו, אמנם מזהיר את בנו מפני פטריציה ומאיים שימחק אותו מהצוואה אם יתחתן איתה, אבל מאוריציו לא מקשיב.

בינתיים, גם לאחיו של רודולפו, אלדו (אל פאצ'ינו), שמנהל את אימפריית האופנה של גוצ'י מניו יורק, יש בעיות עם בנו הטיפש והלא ממושמע, פאולו (ג'ארד לטו), ופטריציה חדת החושים מעודדת את מאוריציו לנצל את זה כדי לעבור לתפוח הגדול, להדק את קשריו עם הדוד ולקחת חלק פעיל יותר בעסק המשפחתי.

מבחינה דרמטית, "בית גוצ'י" אינו סרט רציני, מעמיק או מתוחכם במיוחד. אף שהוא נמשך קרוב לשלוש שעות ומקיף כמעט שלושה עשורים, לא תלמדו ממנו כמעט דבר על בית האופנה האגדי שעומד במרכזו (או על עסקי האופנה בכלל), ולמעט כמה סצנות חיזור מוצלחות בחצי הראשון של הסרט, היצירה מאמצת טון של אופרת סבון.

יחד עם זאת, צוות השחקנים המיומן עובד שעות נוספות כדי למצות את פוטנציאל העסיסיות של חומרי הגלם ולהפוך את הצפייה לחוויה מסעירה - ובהחלט ניתן לומר שהוא נוחל הצלחה.

ליידי גאגא (שעל פי דיווחים נשארה בדמותה של פטריציה זמן רב) מגישה הופעה אנרגטית, סוחפת ומשעשעת, שמשכילה ללכוד את הטמפרמנט של דמותה הטראגית. נכון, המבטא שלה בא והולך ולא נשמע איטלקי לרגע, אבל אי אפשר להתעלם מהנוכחות ומהסטייל שלה או מהמחויבות שלה לתפקיד. מישהו נוסף שלא ניתן להתעלם ממנו הוא ג'ארד לטו, שכהרגלו הולך רחוק מדי בתור הכבשה השחורה של המשפחה. כל הברה שיוצאת מפיו הפעור תמידית של פאולו מוגשת בהגזמה גדולה שהופכת את הדמות לקריקטורה מגוחכת ולאתנחתא קומית תמידית.

אדם דרייבר וג'רמי איירונס, לעומת זאת, יעילים ואלגנטיים כהרגלם, ואילו אל פאצ'ינו ממשיך את רצף הניצחונות שלו מהשנים האחרונות ומגיש הופעה אבהית חמה ונהדרת בתור אלדו. "בית גוצ'י" אולי אינו סרט איכותי. אבל בזכות הקאסט שלו הוא אינו משעמם לרגע.

ציון: 6

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...