37 שנים אחרי: "מכסחי השדים" חוזרים

הסרט "מכסחי השדים: החיים שאחרי" ממשיך את סרט הלהיט מ-1984 • במאי הסרט, ג'ייסון רייטמן, הוא בנו של במאי הסרט המקורי, איוון רייטמן, ושניהם גאים בפרויקט המשפחתי

"מכסחי השדים: החיים שאחרי"

היום (חמישי) עולה בבתי הקולנוע סרט האקשן הקומי "מכסחי השדים: החיים שאחרי", המשך לסרט הפופולרי מ־1984 שבו כיכבו ביל מאריי, הארולד ראמיס, סיגורני וויבר ודן אקרויד.

עלילת הסרט המקורי עקבה אחר חבורת מדענים שמתמחים בתופעות פראפסיכולוגיות, ופותחים עסק לגירוש שדים בניו יורק. את העבודה הם עושים באמצעות רובים מולקולריים שלוכדים את השד כדי לכלוא אותו בתיבה מיוחדת. הסרט היה הצלחה קופתית גדולה עם הכנסות של קרוב ל־300 מיליון דולר, סרט המשך ב־1989 וכמובן שיר הנושא המפורסם "(?Ghostbusters (Who Ya Gonna Call", שביצע ריי פארקר ג'וניור והיה מועמד לאוסקר בקטגוריית שיר מקורי.

"מכסחי השדים" המקורי מ-1984,

הסרט החדש ממשיך את העלילה בימינו, ומתמקד בדור ההמשך של ד"ר אוון ספנגלר, אחד מגיבורי הסרט המקורי שאותו גילם ראמיס. ראמיס, שגם היה שותף לכתיבת הסרט המקורי ביחד עם דן אקרויד, נפטר לפני שבע שנים. גם בעלילת הסרט החדש ד"ר ספנגלר מת, ולאחר מותו מגיעה בתו קאלי (קארי קון, "פארגו") עם שני ילדיה המתבגרים, טרוור (פין וולפהארד, "דברים מוזרים") ופיבי (מק'קנה גרייס, "חיבור פשוט"), לחווה העזובה שבה התגורר. עד מהרה מגלים שני הילדים את סודו של סבם וממשיכים את דרכו במאבק ללכוד שדים.

"מכסחי השדים: החיים שאחרי" עלה בסוף השבוע בארה"ב, והצליח מעבר למצופה עם הכנסות של 44 מיליון דולר בקופות. את הסרט ביים הבמאי היהודי־קנדי ג'ייסון רייטמן, בנו של איוון רייטמן שביים את הסרט המקורי. רייטמן האב ביים להיטים רבים בשנות ה־80 וה־90, ובהם "תאומים" ו"שוטר בגן ילדים" בכיכובו של ארנולד שוורצנגר, "ספייס ג'אם" עם מייקל ג'ורדן ו"קשר לא מחייב" עם אשטון קוצ'ר ונטלי פורטמן. רייטמן הבן ביים סרטים כמו "ג'ונו" ו"תלוי באוויר" בכיכובו של ג'ורג' קלוני (שעל שניהם היה מועמד לאוסקר) ו"ואז הגיעה טלי" עם שרליז ת'רון.

האב איוון רייטמן והבן ג'ייסון רייטמן, צילום: אי.אף.פי

בפאנל לקידום הסרט במסגרת כנס קומיק־קון בחודש שעבר סיפר רייטמן ג'וניור: "כל חיי שאלו אותי 'מתי כבר תעשה סרט המשך ל'מכסחי השדים'?' ההנחה שלי היתה שאנשים פשוט רוצים עוד מ'מכסחי השדים' המקורי". לדבריו, "העובדה שהסרט עולה בלעדית בבתי הקולנוע היא עצומה, כי כמה שאני אוהב לצפות בתוכן בסטרימינג - וזה עזר לי להעביר את סגר הקורונה - אני אוהב את חוויית הקולנוע ואני יודע שיוצרים מקווים שהקהל יצפה בסרטים שלהם באולם עם פופקורן, מסך ענק וסאונד מדהים. רצינו שהקהל של הסרט הזה יחווה את אותה חוויה מרגשת כמו אז ב־1984".

אביו של רייטמן שותף לפרויקט כמפיק ראשי. בפאנל סיפר האב: "אני בר-מזל שבזמנו קיבלתי למדן אקרויד תסריט נהדר בן 80 עמודים, ואני עוד יותר בר-מזל שהקהל נשאר איתנו אחרי 40 שנה. לפני שנתיים וחצי ג'ייסון בא ואמר לי 'אבא, אני רוצה שנדבר על רעיון שעלה לי ל'מכסחי השדים"', ואני ישר עניתי 'יש לך כבר קריירה נפלאה, בשביל מה לך לחזור למה שאביך הזקן כבר עשה?'. אבל כשהוא שיתף אותי ברעיון - נדהמתי, ומשם יצאנו לדרך. למרבה הפלא, לא התווכחנו יותר מדי על הסט. לשנינו יש תשוקה אדירה לפרויקט ומצאנו דרך לעבוד יחד. בסופו של דבר, הבן שלי ראוי לשבחים יותר ממני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר