סטיבן ספילברג שב אל המרחבים שמעבר לכדור הארץ, והפעם הוא עושה זאת בדרך שמעלה יותר שאלות מתשובות. שלט פרסומי מסקרן בטיימס סקוור חושף עין חייזרית בקלוז־אפ והכרזה כי "הכול ייחשף", ומאשר את הקשר לסרטו הבא - פרויקט מדע בדיוני בשם "חשיפה". על גבי השלט מופיעים שמו של הבמאי ותאריך היציאה, 12 ביוני 2026, אך מעבר לכך אין כל פרט על העלילה, מה שהופך את התעלומה למסקרנת עוד יותר.
A billboard for Steven Spielberg’s next movie is being teased
— CinemaCopa (@CopaExMachina) December 10, 2025
What we know...
- The film is called THE DISH
- it's Sci fi
- Emily Blunt will star
- John Williams is doing the score (marking the 30th time they've worked together)
- It's an original story by Spielberg himself pic.twitter.com/0I5JXkPWv6
העובדה שספילברג מזוהה באופן כה עמוק עם סיפורי מפגשים חוץ־ארציים מסבירה את ההתרגשות סביב חזרתו לז'אנר. לאחר שהפך את "מלתעות" ב־1975 להצלחה ששינתה את פני הקולנוע, פנה בשנת 1977 ל"מפגשים מהסוג השלישי". הסרט, שכתב וביים, הציג גישה סקרנית ומדודה לעולמות שמעבר, דרך עיניהם של מדענים הנחושים לפענח את המסר של מבקרים בין־כוכביים.
ב־1982 שחרר לעולם את "אי.טי. חבר מכוכב אחר", סרט משפחתי שהפך לתופעה עולמית ולשובר הקופות הגדול בכל הזמנים - לפחות עד שספילברג עצמו עקף אותו כעבור עשור עם "פארק היורה". ב־2005 חזר שוב אל החייזרים ב"מלחמת העולמות", גרסה חדשה ליצירתו של ה"ג' וולס שהעניקה לקהל מסע מרטיט, אפל אך גם עם אותה חמימות מוכרת - אותה תחושת רגש, אנושיות, קרבה משפחתית ואופטימיות שספילברג נוהג לשלב גם בסיפורים דרמטיים ומפחידים, ושבגללה צופיו מיד מזהים את "הטאץ'" שלו.
מה דוחף את ספילברג לשוב לעולמות שמעבר - ומה זה אומר על הקולנוע שלו היום?
לאחר "מלחמת העולמות" הגיע "אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הקריסטל", שגם בו נחשף בסופו של דבר שהגולגולת המסתורית שייכת ליצור מכוכב אחר. העובדה הזו, שנשמרה בסוד עד יציאת הסרט, רק המחישה את משיכתו ארוכת השנים של ספילברג למפגשים מסוג אחר.
שני סרטיו האחרונים, "סיפור הפרברים" ו"הפייבלמנים", התרחקו מהעולמות העל־טבעיים והציגו סיפורים אנושיים יותר ושורשיים. למעט "העי"ג" (The BFG) מ־2016 ו"שחקן מספר אחת" ("Ready Player One") מ־2018, הבמאי לא צלל עמוק כל כך לתוך המדע הבדיוני מאז 2008, מה שהופך את הפרויקט החדש לבשורה מסקרנת עבור מעריצי הז'אנר.
בחרה בקולנוע על פני מוזיקה (כמו אבא בונו). איב יוסון
View this post on Instagram
הצוות המוכר, השחקנים החדשים והמסך שעדיין חשוך
לצד חזרתו לז'אנר, מדובר גם באיחוד מחודש עם התסריטאי דֵיוִד קופ, שכתב עבורו את "פארק היורה", "מלחמת העולמות" ו"אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח". אל הצוות הצטרף קאסט מרשים: אמילי בלאנט, ג'וש אוקונור, קולין פירת', קולמן דומינגו, ושני בני דור שני שכבר ביססו לעצמן מקום של כבוד בזכות עצמם בתעשייה, וויאט ראסל, בנם של גולדי הון שכיכבה בסרטו הראשון של ספילברג וקורט ראסל) ואיב יוסון, בתם של אליסון ופול יוסון (בונו מ-U2). כל אחד מהם מוסיף נדבך נוסף למסתורין שמצטבר סביב הסרט.
וואייט ראסל, דור שני לעבודה עם ספילברג, אחרי אמא גולדי הון
View this post on Instagram
למרות הטיזינג הבולט בטיימס סקוור, מעט מאוד ידוע בפועל על העלילה. נכון לעכשיו נראה שספילברג מפעיל את אותה נוסחה שהצליחה לו בעבר - להצית את הדמיון הרבה לפני שהקהל נכנס לאולם. הזמן יעשה את שלו, ויש מקום להניח שהבטחת השלט, "הכול ייחשף", תהפוך לעוד רגע קולנועי מאת הבמאי פורץ הדרך שייחרט בדברי ימי הקולנוע.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו