מצעד הגאווה אולי בוטל - אבל האירוע הזה לא

בתאריכים 16-13 ביוני יתקיים סוף שבוע הגאווה בסינמטק תל אביב • במסגרתו יגיעו סרטים ואורחים מחו"ל • אלו הסרטים שיפתחו וינעלו אותו

"נסחף". צילום: יח"צ

מצעד הגאווה הססגוני אולי בוטל השנה, אבל בתל אביב לא מתכוונים לוותר על החגיגות לחלוטין. בתאריכים 16-13 ביוני יתקיים סוף שבוע גאווה בסינמטק. במסגרתו יגיעו אורחים וסרטים מארה"ב, מקסיקו, שבדיה, נורבגיה, צרפת, גרמניה ושוויץ.

את הפסטיבל יפתח "נסחף", בבימויו של הנס הירש. סרט שמתאר ברגישות ואותנטיות התחלה חדשה של בחור צעיר ולא מנוסה בסצנת חיי הלילה של ברלין.

בין האורחים מחו"ל שיגיעו: הבמאי נייט דושקו והתסריטאי אמנון לורי, יוצרי הסרט "צופה הציפורים" שיציג פעמיים במסגרת האירוע. השניים גם יקיימו כיתת אמן שבה הם יספרו על עבודתם על סרט זה, לצד מפגש עם יוצרים ישראלים.

"אמת פנימית", צילום: יח"צ

אחד הסרטים המסקרנים בפסטיבל הוא סרט הנעילה שלו, "אמת פנימית", סרטם של שלומי לאופר, לירן עצמור והילה אלראי, שגם יקיימו פאנל בסוף ההקרנה. הסרט מתאר מסע בעקבות קמפיין השנאה הבינלאומי ושלוחותיו בישראל סביב סיפורה של גאיה, שכשהייתה בת 7 שלחה הודעת ווטסאפ קצרה לאבא שלה וכתבה: "אבא, אני רוצה להיות בת בבית ובן בבית ספר ובא לי בגדים של בת". המסע האישי והמשפחתי של משפחת תמימי, בתוך הקהילה הטרנסית ובמיוחד בקרב ילדות וילדים על הקשת הטרנסית, הוא גם ציבורי ופוליטי ונמצא בשנים האחרונות בלב מאבקים בארגונים שמרניים בכל העולם וגם בישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר