מחוספס, מהיר וזועם: נחשפה התוכנית הבינלאומית בפסטיבל דוקאביב

האירוע יתקיים השנה בין 23 במאי ועד 1 ביוני ויביא, כמדי שנה, בכורות עולמיות, מפגשי יוצרים ועוד • אלו הם כמה מהסרטים הבולטים שיוקרנו בו

"מתוך הסרט סטונז ובריאן ג'ונס". צילום: GettyImages

פסטיבל דוקאביב ה-26 יתקיים השנה בין 23 במאי ועד 1 ביוני, ובו, כמדי שנה, ייערכו בכורות עולמיות, אירועי מחווה, מפגשי יוצרים מהארץ ומחו"ל ועוד. הפסטיבל יתקיים בסינמטק תל אביב, מוזיאון תל אביב, סוזן דלל, CCA תל אביב-יפו, קולנוע לב, מרכז אניס, בית רדיקל, מגדלור ועוד.

מתוך "הבת של גינגס", צילום: Kristoffer Poulsen, Christian Als

בין סרטי התחרות הבינלאומיים: "KIX", דוקו מחוספס המגולל את סיפור ההתבגרות המהיר והזועם של סאני ברחובות הסדוקים של בודפשט; "פסקול ההפיכה", פאזל קולנועי שמתרכז בשנת 1960 ומשלב את עצמאות קונגו; ו"צועדות בחשיכה", דוקו עוצמתי סביב חייהן של אלמנות בפריפריה החקלאית של הודו שמגלות מחדש את כוחן.

בין סרטי האמנות והתרבות: סרטו של זוכה האוסקר קווין מקדונלד על עלייתו ונפילתו של מעצב העל ג'ון גליאנו; "סיפורה של אניטה פלנברג" שנקראה "מכשפה", "רוצחת", "הקללה של הרולינג סטונז" - אך איש לא ידע באמת מי היא; סרט אודות פרידה קאלו במילותיה שלה ובאנימציה מרהיבה ועוד.

בין סרטי המאסטרים והמאסטריות: "אות רוטטת", סרטה של נורית אביב על משמעויות השימוש בצליל ר'; "אנסלם", סרטו של וים ונדרס על עבודותיו של הפסל והצייר המונומנטלי אנסלם קיפר ועוד.

מתוך "מאיה והגל", צילום: Laurent Pujol

בין סרטי הפנורמה: "לעוף", דוקו הבוחן את התשוקה לסכנה של זוגות המכורים לקפיצות אקסטרים; "בילי ומולי", סיפור אהבה של נשיונל ג'אוגרפיק על קשר מפתיע שרוקמים גבר בודד ולוטרה ידידותית על רקע הנופים עוצרי הנשימה של אי ומפרץ בסקוטלנד ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר