אמאל'ה ואבאל'ה: סרט האימה המדובר הוא הסרט הגרוע של השנה

"פו הדב: דם ודבש", גרסה רצחנית לסיפור הילדים האהוב, זכה בלא פחות מבחמישה פרסי פטל הזהב, כולל לבימוי ולתסריט הגרועים ביותר • איזו שחקנית זכתה בשני פרסים – ומי זוכה האוסקר שלא יצא מהטקס בידיים ריקות?

ילדות שנהרסה. "פו הדב: דם ודבש" . צילום: יחסי ציבור

רגע לפני שטקס האוסקר ה-96 יתקיים הלילה (בין ראשון לשני), ובמהלכו יחולק הפרס היוקרתי לסרטים הטובים ביותר של שנת 2023, אתמול התקיים טקס "חשוב" לא פחות – הראזי, שבו מחלקים את פרס פטל הזהב לסרטים הגרועים ביותר.

אם תהיתם מיהו "הזוכה הגדול", אז דעו שאת התואר הזה מקבל "פו הדב: דם ודבש", לאחר שניצח בלא פחות מבחמשה פרסים, בהם פרסים לתסריט, לבימוי – וכמובן שגם לסרט הגרועים ביותר. הסרט, שעלה לאקרנים בישראל בפברואר של השנה שעברה, זכה לתהודה גדולה כבר ברגע שהחלה הפקתו, כשקניינו הרוחני של הספר שעליו הוא מבוסס (של אלן אלכסנדר מילן) הפכו לרשות הציבור.

זהו סרט אימה שעוסק בדמויותיהם של פו הדב וחזרזיר שהפכו לרוצחים צמאי דם. הסרט זכה לביקורות קוטלות מקיר לקיר – אך למרות זאת, הוא הכניס בקופות ברחבי העולם כחמישה מיליון דולרים, מה שהניב רווח נאה למפיקי הסרט, שעלותו הנמוכה עמדה על כ-100 אלף דולרים בלבד. ההצלחה הייתה גדולה מספיק כדי שיופק לו סרט המשך, שיופץ בארצות הברית בסוף השבוע הבא.

נתראה בהמשך? הטריילר לסרט:

פרס השחקן הגרוע ביותר הלך לג'ון ווייט, שזכה בפרס על משחקו בסרט האקשן הזניח "Mercy" – הפעם הראשונה שבה הוא "זוכה" בפרס אחרי ארבע מועמדויות. אל תדאגו לווייט הוותיק, שכן הוא יוכל להניח את הפרס לצד פרס האוסקר שקיבל על "השיבה הביתה" מ-1978. במקבילה הנשית, אגב, זכתה מייגן פוקס (על תפקידה בסרט האימה-שוד "ג'וני וקלייד"), שיצאה מהטקס גם עם פרס שחקנית המשנה הגרועה ביותר, על משחקה ב"בלתי נשכחים 4", סרט שזיכה את סילבסטר סטאלון בפרס שחקן המשנה הגרוע ביותר.

זוכה כפול: הטריילר ל"בלתי נשכחים 4"

אבל לא הכל שלילי בראזי: פראן דרשר, לנצח כוכבת "נני" ומזה יותר משנתיים נשיאת איגוד SAG-AFTRA, המייצג את השחקנים בארצות הברית, זכתה בפרס הגאולה, המוענק מפעם לפעם למועמדי עבר "שעשו דברים טובים יותר" מאז מועמדתם לראזי (דרשר הייתה מועמדת ב-1999 על הקומדיה הרומנטית הכושלת " The Beautician and the Beast"). היא זכתה בפרס על הובלתה את הארגון בזמן מחאת השחקנים בשנה שעברה, עד להשגת הסכם שנחשב מוצלח למדי עבורם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר