"כלים להתמודדות עם האירועים הקשים שעוברת החברה הישראלית"

ב-28 בפברואר ייפתח פסטיבל "ספיריט" לקולנוע רוחני, שסרט הבכורה שלו יהיה הפרויקט החדש של במאי "לונאנה: יש יאק בכיתה" • המנהלים האמנותיים של הפסטיבל: "רוצים להעניק לקהל הזדמנות להתנתק מכל מה שקורה מסביב"

מתוך "הנזיר והרובה". צילום: יחסי ציבור

ברקע מלחמת חרבות ברזל, פסטיבל הקולנוע הרוחני "ספיריט" ייפתח ב-28 בפברואר בסינמטק תל אביב וינסה להעניק לצופים מה שיוזמיו ומנהליו הגדירו כ"תכנים שיזינו את הרוח בהשראה ויעניקו כלים לבניית חוסן להתמודדות עם האירועים הקשים שעוברת החברה הישראלית".

הסרט הפותח של הפסטיבל, שיתקיים עד 2 במרץ, יהיה "הנזיר והרובה", סרטו החדש ועטור השבחים של הבמאי פאוו צ'וינינג דורג'י, שפרויקט הבכורה שלו "לונאנה: יש יאק בכיתה" הפך ללהיט מפתיע שאף היה מועמד לפרס האוסקר הזר הטוב ביותר ב-2022. הסרט עוקב אחר תייר אמריקני שמגיע לבהוטן בחיפוש אחר אוצר אשר מפגש עם נזיר צעיר משנה את חייו.

כמו בכל שנה, הפסטיבל, שיתקיים בפעם ה-17, ילווה גם גם הרצאות מומחים שיקדימו את הצפייה בסרטים, בהן מפגש קולנועי עם פרופ' יעקב רז (לשעבר ראש החוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב) בעקבות הסרט "יומני הזן", מפגש עם ד"ר נאדר בוטו בנושא רפואה אינטגרטיבית בעקבות הסרט "להפוך לנהאדר", מפגש קולנועי עם לילה קמחי שמובילה מסעות רוחניים ברחבי העולם בעקבות הסרט "נשות פרא", ועוד. השנה תתקיים לראשונה בפסטיבל תחרות סרטים ישראליים קצרים (עד 30 דקות).

הרסיטה ואנמיקה אשל, המנהלים האמנותיים של הפסטיבל: "בימים קשים ומורכבים אלה, מטרתנו היא ליצור מקום של מפגש ואחדות, של מפלט ותקווה, ולהעניק לקהל הזדמנות להתנתק לכמה שעות מכל מה שקורה מסביב ולקבל השראה מתכנים מרחיבי תודעה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר