"צריכים שתעמדו לצד היהודים": הוליווד תומכת בישראל בזמן המלחמה

בין כוכבי הוליווד שהעלו ושיתפו עד כה תכנים בעד ישראל ניתן למצוא את כוכב "חברים" דיוויד שווימר, כוכבת "באפי" שרה מישל גלר והשחקנית זוכת האוסקר ג'יימי לי קרטיס • ומי כוכבת העל שהעלתה פוסט בעד ישראל - ומחקה?

דיוויד שווימר. צילום: GettyImages

המלחמה הנוראית המתחוללת בישראל מאז אתמול (שבת) זוכה לסיקור תקשורתי נרחב בעולם כולו. בין אמצעי התקשורת המלבים את הלהבות, ניתן למצוא גם כוכבים היוצאים להגנת ישראל, מביעים תמיכה וחיזוק ומשתפים את מאות מיליוני העוקבים שלהם בתמונות והמידע הקשים.

בין הידוענים שהעלו ושיתפו עד כה תכנים ניתן למצוא את כוכב "חברים", השחקן היהודי דיוויד שווימר, ששיתף את סרטון ההסברה שיצרה נועה תשבי, השחקנית היהודייה שרה מישל גלר ששיתפה את פוסט התמיכה מטעם ארגון Stand With Us, השחקנית זוכת האוסקר ממוצא יהודי ג'יימי לי קרטיס ששיתפה מספר פוסטים ביניהם סרטון החטיפה המצמרר של נועה ארגמני וזכתה לאלפי תגובות נאצה מזעזעות, והשותף העסקי של מדונה היהודי יליד ישראל גיא עוזרי.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Jamie Lee Curtis (@jamieleecurtis)

עוזרי כתב בין היתר: "זה מזעזע. מעשי הרצח האלה נחגגים על ידי הממשל וההנהגה באיראן. נועה בסרטון הזה (הכוונה לנועה ארגמני שנחטפה לעזה) הייתה בפסטיבל מוזיקה לשלום כשהיא ואחרים נורו ונחטפו. נשים רבות, ילדים וקשישים נחטפו מבתיהם. תמיד התפללתי לשלום. תמיד. תמיד דיברתי בעד הקהילה היהודית שלי, וגם דיברתי בעד אחיי ואחיותיי הערבים. אין לי מילים היום. רק שברון לב. רק דמעות".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Guy Oseary (@guyoseary)

גם המפיק היהודי יליד ישראל דני איי שיתף במספר תכנים ביניהם הנאום של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסרטון נוסף עם טקסט נוקב בו נכתב בין היתר: "בעולם הזועק לצדק, אנו עדים למעשה כל כך נתעב שהוא נוגד את ההבנה שלנו של אנושיות", כשהוא משתף סרטון נוסף מהפרלמנט האיראני בו הוא כותב על קריאות השמחה של חברי הפרלמנט הקוראים למוות לישראל ולארצות הברית. "במקרה ושכחתם מה העמדה של הממשלה האיראנית", כתב על גבי הסרטון והוסיף בציניות: "כדאי שנמשיך לתת להם כסף. אנשים נפלאים".

איימי שומר. צילום: אי.פי.אי

השחקנית היהודייה איימי שומר שיתפה את הסטורי של גיא עוזרי והוסיפה מסר נוקב משלה לדבריו: "העם היהודי הוא הקבוצה היחידה שאסור לה להגן על עצמה. אין לזה שום קשר לכיבוש. חמאס לא רוצה סוף לכיבוש, הם רוצים לחסל את ישראל, הם ממומנים על ידי איראן שמנסה להרוס את הסכם השלום".

ג'סיקה סיינפלד, אשתו של הקומיקאי היהודי אמריקאי ג'רי סיינפלד, שיתפה שורה של סרטונים ביניהם התמונה של דגל ישראל של ארגון Stand With Us עם הכיתוב "אני עומדת לצד ישראל" והוסיפה: "שולחת אהבה לאחיותיי ואחיי ברחבי העולם. תודה למי ששאל אם יש משהו שאפשר לעשות, אנחנו צריכים שתעמדו לצד היהודים".

ג'רי סיינפלד, צילום: אי.פי

גם כוכבת "יומני הערפד" השחקנית נינה דוברב שיתפה מספר סרטונים ביניהם גם תמונה של דגל ישראל עם הכיתוב "התפללו עבור ישראל".  השחקן נת'ניאל בוזוליק כוכב "יומני הערפד" ותומך ישראל ידוע, העלה שורה ארוכה של סטוריז כולל אלה בעלי תוכן גרפי בהם דיבר בדמעות על הטבח והזוועות וקרא להם בין היתר "מבחילים ומעשי השטן".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Nathaniel Buzolic (@natebuzz)

קיילי ג׳נר העלתה בפני מליוני העוקבים שלה סטורי תמיכה בישראל תחת הכיתוב: ״עכשיו ותמיד, אנחנו לצד ישראל״.

סטורי דומה העלתה אמה, קריס ג׳נר, אבל בניגוד אליה, קיילי החליטה לחזור בה ולמחוק אותו. הערכות הן שג׳נר הבת ספגה ביקורות מצד עוקבים וארגונים שעשויים לפגוע באימפריית האיפור שלה, וחזרה בה. חלק מהעוקבים הישראלים מדווחים שאי אפשר להגיב מישראל לפוסטים שלה, שמלאים בתגובות פרו-פלשתיניות.

קיילי ג'נר בטקס פרסי האוסקר, ב-2020, צילום: GettyImages

כוכב "דברים מוזרים" השחקן היהודי נואה שנאפ, שיתף גם הוא הבוקר (ראשון) בסטורי שלו באינסטגרם שני פוסטים של ארגון Stand With Us בהם הוצגה האינפוגרפיקה על מצב הלחימה וכן תמונה של בניין האמפייר סטייט בניו יורק שהואר אמש במשך כשעה בצבעי כחול-לבן לאות סולידריות עם ישראל.

נואה שנאפ, צילום: אי.אף.פי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר