השחקנית סופיה לורן עברה ניתוח חירום

השחקנית בת ה-89 סובלת ממספר שברים, כולל בעצם הירך, לאחר שהחליקה באמבטיה בביתה בשוויץ • היא נותחה וצפויה לעבור שיקום ארוך • גורמים בקרבתה מוסרים כי הניתוח "עבר באופן מוצלח"

השחקנית סופיה לורן. צילום: משה שי

השחקנית זוכת האוסקר סופיה לורן הובהלה לניתוח חירום לאחר נפילה בחדר האמבטיה בביתה בשווייץ. לורן בת ה-89 סבלה מכמה "שברים חמורים" בחלקים שונים של הירך ועצם הירך שלה. שני בניה של לורן, קרלו ואדוארדו פונטי, היו ליד מיטתה.

לורן מתאוששת כרגע מ"הניתוח שעבר בהצלחה", כך פרסמה רשת המסעדות הנושאת את שמה, ברשתות החברתיות. "למזלנו הניתוח עבר באופן מוצלח, והיא תחזור לביתה בקרוב", מסרו.

סופיה לורן עם הבמאי פדריקו פליני והשחקן מרצ'לו מסטריואני בטקס פרסי האוסקר ה-65 בשנת 1993, צילום: רויטרס

לורן נולדה בשם סופיה וילאני שיקולונה ברומא ב-1934. היא חתומה על קריירה מצליחה, ונחשבת לאחת הנציגות הכי מובהקות של הקולנוע האיטלקי.

לורן השתתפה בתחרות מלכת היופי של איטליה ולאחר מכן נרשמה ללימודי משחק והחלה את הקריירה הקולנועית שלה בגיל 16. היא זכתה בפרסים רבים ובהם שני פרסי אוסקר: פרס לשחקנית הטובה ביותר לשנת 1962 על תפקידה בסרט "לה צ'וצ'ארה" בבימויו של ויטוריו דה סיקה, דבר שנחשב לפורץ דרך כיוון שזו הייתה הפעם הראשונה שבה זכו על תפקיד שאינו באנגלית. כמו כן, לורן זכתה בפרס לשם כבוד על תרומתה לעולם הקולנוע בשנת 1991.

בין הסרטים המוכרים של לורן: "שתי נשים" (1960), "המיליונרית" (1960), "אתמול היום ומחר" (1963), "הרוזנת מהונג קונג" (1967), "יום מיוחד" (1977) ו"משהו ללבוש" (1994). בשנת 2020 השתתפה לורן בסרט “כל החיים לפניו” - אחרי 15 שנים בהן לא הופיעה בסרט קולנוע, מאז התפקיד הקטן שלה במיוזיקל “תשע” שביים רוב מרשל; ו־25 שנים מאז החליטה לפרוש מעשיית סרטים ולהתמקד בחיי המשפחה, עם בניה ונכדיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר