תפנית דרמטית: האם אלק בולדווין יואשם שוב בהריגת הצלמת?

לאחר שהאישומים נגדו בגין הריגת הצלמת הלינה האצ'ינס על סט צילומי הסרט "Rust" בוטלו, השחקן הוותיק עשוי לעמוד בפני אישום מחודש לאחר התפתחות בחקירת המקרה • כל הפרטים

אלק בולדווין. צילום: AFP

האם אלק בולדווין יואשם שוב בהריגת הצלמת הלינה האצ'ינס בתקרית הטרגית שארעה באוקטובר 2021 על סט הסרט "Rust", לאחר שהאישום הראשוני נגדו בוטל? אם נתבסס על התפתחות דרמטית בחקירת המקרה שהתפרסמה אתמול (שלישי), ייתכן מאוד שהכוכב ההוליוודי בן ה-65 טרם הוכיח את חפותו בפרשה, ונוסף על כך - מסר עדות שקר.

אלק בולדווין על מות הצלמת בסט: "ליבי שבור, אני משתף פעולה באופן מלא עם החקירה". רויטרס (ארכיון)

דו"ח מעבדה שנחשף בבית משפט בארה"ב קובע כי אקדח הקולט 45 שבולדווין השתמש בו על סט המערבון וגרם למותה של האצ'ינס בת ה-42, לא היה יורה אלמלא ההדק שלו לא היה נמשך. קביעה זו בעצם סותרת את טענתו של בולדווין שהוא מעולם לא לחץ על ההדק, וכי האקדח פלט את הכדור הקטלני מכיוון שכלי הנשק עבר מודיפיקציה ותפקד באופן לקוי.

התובעים קארי מוריסי וג'ייסון לואיס, האמונים על התיק, אמרו בעבר כי בולדווין יואשם מחדש אם ייקבע כי האקדח היה תקין בעת התקרית. הם המתינו לתוצאות הדוח הפורנזי, שבמהלכו הורכב האקדח מחדש לאחר שנשבר בזמן חקירת ה-FBI הראשונית, לפני שיקבלו את ההחלטה. כעת מסתמן כי הדבר בהחלט עומד על הפרק.

השחקן אלק בולדווין מדבר בטלפון לאחר שירה בטעות למוות בצלמת בסט צילומי הסרט "Rust", צילום: איי.פי.

"התקרית הקטלנית התרחשה לאחר שפטיש האקדח נמשך עד סופו באופן ידני, ושוחרר בשלב מסוים על ידי משיכה או לחיצה של ההדק", נכתב בדו"ח. "אף שאלק בולדווין הכחיש שוב ושוב שמשך את ההדק - בהתאם למבחנים, לממצאים ולאבחנות המדווחים כאן, הפטיש הדרוך לא היה משתחרר אם ההדק לא היה נמשך או נסחט".

צילום אווירי של סט צילומי הסרט "Rust", שבו השחקן אלק בולדווין ירה בטעות למוות בצלמת, צילום: רויטרס

ההחלטה האם להגיש את כתב האישום המחודש נגד בולדווין צפויה להתקבל בקרוב. בינתיים, אחראית הנשקייה האנה גוטיירז ריד, שעבדה על הסט של "Rust", מואשמת גם היא בהריגה בשוגג ובשיבוש ראיות, ומשפטה צפוי להתחיל בדצמבר. גוטיירז עצמה מכחישה את ההאשמות ומטילה את האחריות על ספק תחמושת בשם סת' קני, בטענה שהוא ערבב כדורים חיים עם כדורי דמה. הפרשה העגומה, כך מסתמן, רחוקה עדיין מלהסתיים.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר