"לפעמים אני שואלת 'איך כל זה קורה לי?'": גל גדות בראיון מיוחד ל"ישראל היום"

הכוכבת הישראלית הכי גדולה כובשת את הפסגה הבאה בסרטה "לב של אבן", שאותו פיתחה והפיקה יחד עם בעלה ושבו היא מככבת • בראיון היא מספרת על תהליך היצירה ("ללא ספק הסרט הכי אינטנסיבי שעשיתי"), על סגירת המעגל מהאודישן הראשון ("מצחיק איך שהחיים מתגלגלים") ועל ההצלחה ("הספקות מגיחים, גם בלי קשר לכוכב בשדרת הכוכבים בלוס אנג'לס") • מיוחד

Heart of Stone | גל גדות | טריילר רשמי | Netflix

האודישן ההוליוודי הראשון של גל גדות היה לתפקיד נערת ג'יימס בונד בסרט "קוונטום של נחמה", לצדו של דניאל קרייג. גדות אמנם לא קיבלה את התפקיד בסוף. אבל כעת, עשור וחצי מאוחר יותר, היא מוצאת את עצמה מגלמת גרסה נשית של 007 ב"לב של אבן" - מותחן אקשן עתיר תקציב ופיצוצים שיעלה בנטפליקס ב־11 באוגוסט (ושאמור, אם הכל ילך כמתוכנן, להיות הפרק הראשון בסדרה מתמשכת). הימים שבהם ראו בה מועמדת להיות "הנערה של" חלפו מזמן. כיום היא הדבר עצמו.

"זה נכון", אומרת כוכבת העל הישראלית בראיון מיוחד ל"ישראל היום". "האודישן הראשון שלי היה לתפקיד נערת ג'יימס בונד. זה מצחיק איך שהחיים מתגלגלים לפעמים, לא?".

על אף שכבר הספיקה לככב בלא מעט שוברי קופות גדולים - ביניהם "וונדר וומן", "ליגת הצדק", "הודעה אדומה" ו"מהיר ועצבני 6" - הסרט הנוכחי הוא למעשה הפרויקט הראשון שגדות ובעלה, ירון ורסנו, פיתחו והפיקו בעצמם באמצעות החברה שלהם, Pilot Wave.

"זה היה משהו שתמיד רציתי לעשות". גל גדות ב"לב של אבן", צילום: Robert Viglasky/ Netflix

"זו הייתה חוויה ממש מעצימה ומלמדת", היא אומרת. "זה היה משהו שתמיד רציתי לעשות, אני אדם שמאוד אוהב ליצור. כשירון, בעלי והשותף שלי, ואני ראינו את ההצלחה הקופתית של 'וונדר וומן' זה נתן לנו בוסט של ביטחון ואמרנו לעצמנו 'אוקיי, יאללה, בוא ננסה, מה יש לנו להפסיד?'. אז החלטנו לפתח את הרעיון שהיה לנו, וחברנו לחברת 'Skydance', שהם חברת הפקות מאוד גדולה. הם עושים את כל סרטי 'משימה בלתי אפשרית', למשל. ביחד יצאנו למסע הזה. התחלנו לעבוד על הפרויקט ב־2018, ולקח לנו חמש-שש שנים מהרגע שהרעיון עלה ועד לרגע הזה שבו אנחנו יושבים ומדברים על הסרט".

ב"לב של אבן", שבו משתתפים גם החתיך האירי ההורס ג'יימי דורנן ("חמישים גוונים של אפור") והכוכבת הבוליוודית הלוהטת אליה בהאט, גדות מגלמת את רייצ'ל סטון – סופר סוכנת חשאית שחברה בארגון ביון סודי בשם הצ'רטר.

יחד עם שותפיה, היא דולקת ברחבי העולם בעקבות כלי בינה מלאכותית קטלני וכל יכול שנופל לידיים הלא נכונות. כמו שאתם יכולים לנחש, במהלך הדרך לשם, לסטון ממתינים שפע של מפגשים מסחררים ומסמרי שיער עם יריביה ואינספור הזדמנויות להוכיח את כישוריה הפיזיים והמנטליים.

"כשהתחלנו לפתח את הסרט", אומרת גדות, "היו כבר דיבורים על בינה מלאכותית, אבל לא היה לנו מושג שכשהסרט ייצא, הנושא יהיה כל כך חם ורלוונטי".

גם ג'יימי דורנן הצטרף. מתוך "לב של אבן", צילום: Robert Viglasky/ Netflix

אני יודע שכבר הספקת לעשות לא מעט סרטי אקשן במהלך הקריירה, אבל נראה שהפעם ממש התעלית על עצמך בכל מה שקשור לפעלולים. חוץ ממכות ויריות את גם דוהרת על אופנועים, קופצת מהרים וממטוסים וממה לא. עד כדי כך שבמהלך הצפייה נזכרתי לא פעם בטום קרוז.

"מבחינה פיזית, זה ללא ספק היה הסרט הכי אינטנסיבי שעשיתי. זה מצחיק, כי בכל פעם שאני עושה סרט מהסוג הזה אני אומרת לעצמי 'וואו! זה היה הסרט הכי פיזי ומאתגר שהיה לי!'. ואז מגיע הסרט הבא ומוכיח לי שטעיתי. אז כן, הסרט הזה ללא ספק הזניק את הרף גבוה מאוד למעלה. כשהתחלנו מן הסתם ידענו שהולך להיות המון-המון אקשן. אבל באמת, הבמאי שהיה אחראי לפעלולים לקח אותנו לרמות גבוהות מאוד-מאוד, תרתי משמע".

השיחה עם גדות מתקיימת רגע אחרי שנודע כי היא עומדת לקבל כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד, ובשעה שאנחנו מדברים שורה ארוכה של סרטים גדולים ומדוברים בכיכובה מצויים בשלבים שונים של הפקה, ביניהם "שלגיה" של אולפני דיסני (בו היא מגלמת את המכשפה הרעה), "קליאופטרה" (שמתוכנן להיות אפוס ענק), "הודעה אדומה 2" (לצד דוויין ג'ונסון וראיין ריינולדס) ועוד.

אמרת בעבר בראיונות שבכל מה שקשור לקריירה ההוליוודית שלך את קצת מתנהלת בגישה של "fake it till you make it". עכשיו שעומד להיות כוכב שנושא את שמך בשדרת הכוכבים וכשיש לך כל כך הרבה סרטים עתירי תקציב בדרך, את כבר מרגישה ש"you made it"?

"אני לא מסתובבת עם המחשבה הזאת כל הזמן, אבל זו בהחלט תחושה שפה ושם מגיחה. אני לא חושבת שזה קשור בהכרח לכוכב בשדרת הכוכבים או לאישורים כאלה או אחרים. עם כל הדברים שאני חווה, זה משהו נורא אנושי ובסיסי כזה, לפחות עבורי, של לשאול את עצמי 'איך כל זה קורה לי? איך אני בעצם עושה את כל זה?'. אז כן, זה עדיין קורה לפעמים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר