המחאה בהוליווד מחריפה: השחקנים מצטרפים רשמית לתסריטאים בשביתה משולבת

חודשיים אחרי שהמו"מ עם התסריטאים התפוצץ והוביל לשביתה שנפתחה במאי, השחקנים בהוליווד מצטרפים למאבק

הוליווד. צילום: לפי סעיף 27א של זכויות יוצרים

יותר מחודשיים לאחר שגילדת התסריטאים האמריקנית פצחה בשביתה לאחר שדרישותיה מאיגוד חברות ההפקה האמריקניות בהן העלאת שכר המינימום המשולם לתסריטאים ורגולציה על השימוש באינטליגנציה מלאכותית סורבו, איגוד השחקנים המאגד אלפי שחקנים המיוצגים על ידי איגוד העובדים ההוליוודי, SAG-AFTRA, הודיע הלילה (חמישי) גם הוא על שביתה.

"האיגוד היה להוט להגיע להסכמים שיענו על הצרכים של השחקנים, אך התגובות היו מעליבות וחסרות כבוד בהתחשב בתרומה הגדולה שלנו לתעשייה הזו", מסרה נשיאת האיגוד השחקנית פראן דרשר. "אי אפשר לזלזל בנו ולנהוג בנו בחוסר כבוד. תתעוררו ותבינו מה קורה מסביבכם. אנחנו דורשים כבוד ואתם לא יכולים להתנהל בלעדינו", זעקה.

גל גדות מספרת בהתרגשות על הרגע שבו הודיעו לה שתקבל כוכב בשדרה בהוליווד | מתוך אינסטגרם

"עיני העולם כולו ובמיוחד עיני העובדים עלינו", הוסיפה דרשר בזעם בנאום מלא התוכחה והלהט שנשאה. "מה שקורה לנו חשוב. מה שקורה לנו קורה בכל הסקטורים של שוק העבודה. כשהמעסיקים הופכים את וול סטריט והחמדנות שלהם לעדיפות העליונה שלהם והם שוכחים מהתורמים החיוניים שמניעים את המכונה אנחנו בבעיה".

ההחלטה הדרמטית הגיעה לאחר שהמועד האחרון לקיום המשא ומתן בין האיגוד לאולפנים המובילים פקע אמש בחצות. הצטרפות השחקנים לשביתה תהיה הפעם הראשונה מזה 60 שנה שהארגונים ישבתו יחד.

הפגנת תסריטאים בהוליווד, ארכיון, צילום: ללא

"שביתה היא המוצא אחרון עבורנו, אבל לא נותרה לנו ברירה", אמר דאנקן קראבטרי איירלנד, חבר הוועד המנהל ומי שמונה לראש צוות המו"מ. "בארבעת השבועות האחרונים ניסינו להגיע להסכם, אך ההצעות שהוצעו לנו היו לא מספקות. האיגוד שלנו מעולם לא היה חזק או מאוחד יותר מאשר עכשיו".

"אנחנו עומדים בסולידריות ומאוחדים באופן חסר תקדים, האיגודים שלנו מסביב לעולם תומכים בנו, כמו גם באיגודי עובדים אחרים. אי אפשר לזלזל בנו ולנהוג בנו בחוסר כבוד. זה רגע בהיסטוריה, רגע של אמת. אם לא נעמוד נגד זה כולנו נהיה בסכנה שיחליפו אותנו מכונות ועסקים גדולים שאכפת להם יותר מוול סטריט מאשר מכם ומהמשפחה שלכם", סיכמה דרשר.

שביתת הענק של השחקנים כמו זו של התסריטאים צפויה לעורר כאוס בתעשייה. מאז החלה שביתת התסריטאים, הפקות רבות הושהו ביניהן העבודה על סדרות דוגמת
"דרדוויל: נולד מחדש", "מיליארדים", "ניתוק", "דברים מוזרים", "קוברה קאי", "בית הספר היסודי אבוט", "אימה אמריקאית", "אנדור", "פה גדול", "אמילי בפריז", "צהובות" ו"אופוריה" (שנדחתה עד 2026) .

שביתת השחקנים עשויה להשפיע על הפקות גדולות המצולמות בימים אלה דוגמת "גלדיאטור 2", החלק השני של "משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות" ו"דדפול 3". גם טקסי הפרסים המרכזיים ואירועים חגיגיים צפויים ככל הנראה לחטוף מכה קשה, עם סכנת ביטול או החרמה של טקס האמי (שידחה כנראה מספטמבר לינואר) והאוסקר , כנסים דוגמת קומיק קון ופסטיבלים מרכזיים כמו פסטיבל ונציה וטורונטו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר