"שקעתי בדיכאון קשה": השחקן המצליח בווידוי חושפני שמטלטל את הוליווד

במהלך ראיון המקדם את הסרט החדש "אופנהיימר" בכיכובו, חשף מאט דיימון התמודדות נפשית מורכבת בעת עבודה על אחד מסרטיו הקודמים

מאט דיימון . צילום: רויטרס

בשבוע הבא יגיע לקולנוע "אופנהיימר", האפוס הביוגרפי המדובר של הבמאי כריסטופר נולאן, שעוסק בחייו של רוברט אופנהיימר - אבי פצצות האטום. הסרט הספיק לקצור שבחים רבים עוד בטרם יציאתו הרשמית לאקרנים, ולא מן הנמנע כי מדובר באחת ההפקות המוצלחות והחשובות של השנה.

נוסף על קיליאן מרפי, שמגלם בסרט את רוברט אופנהיימר ומרבית העלילה מתמקדת בו, מתהדר "אופנהיימר" בשורה ארוכה של שמות הוליוודיים מוכרים בתפקידי משנה. בין הכוכבים הגדולים שתורמים לסרט מכשרונם אפשר למצוא את אמילי בלאנט, רוברט דאוני ג'וניור (בתפקידו המשמעותי הראשון אחרי "הנוקמים", אם לא לוקחים בחשבון את הכישלון הקולוסאלי של "דוליטל"), פלורנס פיו, מת'יו מודין, רמי מאלק, ג'וש הארטנט, גארי אולדמן, קנת בראנה וגם את מאט דיימון בתפקיד גנרל לסלי גרובס - איש הצבא האמריקני שעמד בראש "פרויקט מנהטן", שבמסגרתו פותחו פצצות האטום הראשונות.

אופנהיימר | טריילר רשמי מתורגם. באדיבות Tulip Entertainment

תפקידו של דיימון נחשב לאחד החשובים והמשמעותיים בסרט, והכוכב האמריקני בן ה-52 אף נמנה על צוות השחקנים הבכירים שמתראיינים לקראת יציאתו. באחד הראיונות שקיים (לצדם של מרפי ובלאנט) לערוץ היוטיוב Jake’s Takes שעוסק בהוליווד, סיפק דיימון ווידוי מעניין: מתברר שהשחקן "נכנס לדיכאון" ושאל את עצמו "למה עשיתי את זה?" בעת צילומי אחד מסרטיו הקודמים, שכן ההפקה לא היתה מה שקיווה שתהיה.

מאט דיימון, צילום: אי.פי

"בלי לנקוב בשמות, לפעמים אתה מוצא את עצמך בסרט שאתה יודע שלא יהיה מה שקיווית שיהיה, אבל אתה עדיין ממשיך לעשות אותו", חשף הכוכב. "אני זוכר שבאמצע ההפקה, כשיש לפניי עוד חודשים של עבודה ולקחתי את המשפחה שלי איתי ולא נוח להם שם, אשתי הרימה אותי כי שקעתי בדיכאון ותהיתי מה לעזאזל עשיתי", הבהיר דיימון והמשיך לפרגן לאשתו, לוצ'יאנה בארוסו, שסייעה לו לצאת מהמרה השחורה שפקדה אותו בעת הצילומים - אך נמנע מלנקוב בשם ההפקה.

מאט דיימון ב"מים שקטים", צילום: יח"צ

ועדיין, הראיון החדש עורר הדים בהוליווד והתפרסם באתרי בידור רבים, כגון פיפל, וראייטי, NME, הדיילי מייל ואתרי קולנוע שונים. כיוון שדיימון ככל הנראה לא מתכוון לסרט שהצליח בקופות, אלא לפרויקט שכשל הן במישור המסחרי והן במישור הביקורתי, ההערכות הן כי מדובר או בקומדיה המדע בדיונית "לחיות בקטן" מ-2017 - שעוסקת בפרויקט למזעור בני אדם כדי להילחם בתופעת פיצוץ האוכלוסין, או ב"סודות הפרברים", גם מ-2017 - קומדיה שחורה בבימויו של ג'ורג' קלוני העוסקת במתחים בין שחורים ללבנים בארה"ב. האמת, יש להניח, לא תתגלה לעולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר