נטפליקס, שומעים? לא בטוח שבאמת חובה היה לעשות את הסרט הזה

ג'ון לי הנקוק עיבד לסרט את אחד מסיפוריו של סטיבן קינג, שמשום מה סווג כסרט אימה, אך בפועל מדובר בדרמת התבגרות עם מעט פואנטה והרבה מאוד קלישאות על קידמה טכנולוגית - למרות שדונלד סאת'רלנד מצוין כהרגלו

מזכיר יותר שיחות בפודקאסט קואצ'ינג. "הטלפון של מר הריגן", צילום: נטפליקס

בנטפליקס בנו על "סרט אימה" עם רבדים חברתיים עמוקים, אך בפועל קיבלנו משהו שמזכיר יותר שיחות בפודקאסט קואצ'ינג וקלישאות מהעבודות המוקדמות של יאיר לפיד. צמד מכשירי אייפון לוהקו לתפקיד הראשי של "מחוללי הכאוס" בסרט החדש "הטלפון של מר הריגן". חבל שמסביבם כל העסק היה מלא בקווים משובשים של עלילה וניתוקים חוזרים ונשנים ברמת ההיגיון. אבל היי, העיקר שיש ציטוטים מקלאסיקות ספרותיות ואווירת סוגה עילית.

מיזנטרופ אבהי. סאת'רלנד ב"הטלפון של מר הריגן", צילום: נטפליקס

ג'ון לי הנקוק עיבד לסרט את אחד מסיפוריו של סטיבן קינג. זוהי דרמת התבגרות-מתח איטית מדי (שמשום מה מסווגת כ"סרט אימה") על מערכת יחסים בין מיליארדר לילד מהורהר בעיירה במדינת מיין הפסטורלית. דונלד סאת'רלנד הוא הריגן, קשיש עם הרבה כסף ושרצים בקופה, ששוכר את שירותיו של ילד (ג'יידן מרטל) לשבת ולהקריא לו את קלאסיקות הספרים שעל המדף.

השניים מייצרים קשר קרוב לאורך שנות ההתבגרות של הנער למרות המזג המיזנטרופי של הזקן. לא משנה כרגע איך ולמה, קונה לו הנער יום אחד מכשיר אייפון ומגלה בפניו את עולם הקידמה. אותו מכשיר הופך בהמשך מברכה לקללה שהופכת את המשפט "הסלולרים האלה זה אסון" לאנדרסטייטמנט.

"הסלולרים הם אסון". "הטלפון של מר הריגן", צילום: נטפליקס

בסוף בסוף זהו סיפור דרמטי קטן מדי שכנראה בגלל תיק העבודות של קינג התעקשו לקרוא לו "סרט אימה", אבל הוא לא קרוב לכך, ולא בטוח שאלו לא חדשות טובות. למעט כמה רגעים אפלוליים במקרה הטוב, אין בתסריט קו עלילה או סצינות שבאמת מצדיקות כניסה לז'אנר המתח, בטח שלא אימה. אבל סאת'רלנד מצוין כרגיל.

"הטלפון של מר הריגן", נטפליקס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר