ג'יי קיי רולינג: "זו הסיבה שלא השתתפתי באיחוד של 'הארי פוטר'"

לאחר שלא השתתפה באיחוד המדובר של צוות שחקני סדרת הסרטים האהובה, כעת מסבירה הסופרת, שעל ספריה מבוססים הסרטים, מדוע בחרה שלא לקחת חלק בפגישת המחזור • הסיבה המפתיעה אינה בהכרח קשורה לדעותיה על קהילת הטרנסקסואלים

ג'יי קיי רולינג וכוכבי "הארי פוטר" ב-2001, צילום: Gettyimages

פגישת המחזור ב-HBO מקס של שחקני סדרת סרטי "הארי פוטר", שהתקיימה מוקדם יותר השנה, ריגשה והלהיבה את חובבי הקוסם האהוב. אך קשה היה שלא להבחין בהיעדרה של ג'יי קיי רולינג, הסופרת מאחורי סדרת הספרים המגה פופולרית עליה התבססו סרטי הקולנוע, מהמפגש. כעת מגלה סופסוף רולינג את סיבת היעדרותה (לפחות זו הפיזית, שכן היא הופיעה במשדר במספר סרטוני וידאו שצילמה) מספיישל "החזרה להוגווטרס", שהפגיש בין השחקנים דניאל רדקליף, רופרט גרינט, אמה ווטסון ושחקנים נוספים מקאסט הסרטים.

בשיחה שקיימה לאחרונה עם גראהם נורטון ב"וירג'ין רדיו UK", נפתחה הסופרת והסבירה מדוע בחרה שלא להתייצב פיזית לצד השחקנים שהביאו אל מסך הקולנוע את גיבורי ספריה. "ביקשו ממני להשתתף בזה והחלטתי שאני לא רוצה לעשות זאת", אמרה, "כי (המפגש) עסק יותר בסרטים מאשר בספרים. ובצדק, שכן בשל כך זה נערך (המפגש חגג 20 שנה ליציאת הראשון שבסרטי הסדרה. ע.פ). ביקשו ממני לעשות זאת והחלטתי שלא".

ג'יי קיי רולינג, צילום: AP

בשנים האחרונות הפכה רולינג דמות שנויה במחלוקת בתקשורת העולמית וברשת. זאת בשל דעותיה, אותן היא מרבה לתקשר, בנושא המאבק הטרנסופובי להכרה ולזכויות. אף שדעות אלה הביאו לביקורת כלפיה מצד חלק מחברי קאסט סרטי "הארי פוטר|, היוצרת סיפרה כי היא עודנה בקשר עם כמה מהשחקנים. "אני בקשר עם חלקם יותר מאשר עם אחרים, אבל זה תמיד היה כך", אמרה. "את חלקם אני מכירה טוב יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר