חקירת ה-FBI קובעת: אלק בולדווין היה זה שירה באקדח שהרג את הצלמת

למרות טענותיו, החקירה פסקה כי השחקן הוותיק אכן היה זה שלחץ על הדק האקדח שהרג את אלינה האצ'ינס, הצלמת מסט הסרט "Rust" בכיכובו

אלק בולדווין, צילום: רויטרס

כמעט שנה לאחר תקרית הירי הקטלנית בה ירה השחקן אלק בולדווין בצלמת הלינה האצ'ינס בשוגג ופצע את במאי הסרט "Rust", ממצאי החקירה של ה-FBI קובעים כעת כי למרות טענותיו, בולדווין אכן היה זה שלחץ על הדק האקדח שירה בה למוות. ממצאי החקירה מפריכים את טענתו של בולדווין כי לא היה זה שלחץ על הדק האקדח ממנו נורתה הירייה הקטלנית וכי לא ייתכן כי הכדור נפלט מבלי שהיה מי שילחץ על ההדק.

 

הלינה האצ'ינס, הצלמת שנהרגה בשוגג, צילום: AFP

"ההדק לא נסחט. בחיים לא הייתי מכוון אקדח טעון לעבר מישהו ויורה", אמר בולדווין בראיון ל-ABC לאחר התקרית הקטלנית, שכזכור גבתה את חייה של האצ'ינס בניו מקסיקו על סט צילומי סרט בכיכובו של בולדווין, שגם שימש כמפיק. במהלך חזרה שנערכה על אחת הסצנות, בולדווין קיבל לידיו אקדח מעוזר הבמאי שהכריז עליו כ"אקדח קר", אלא שכידוע האקדח היה טעון והכדור שנפלט ממנו גרם לפציעתה הקטלנית ולבסוף למותה של האצ'ינס ולפציעתו הקשה של במאי הסרט. עוד נמסר כי מסמכים משפטיים הראו כי לא הייתה הוכחה חותכת לכך שתחמושת חיה הוטענה ביודעין ובמכוון לאקדחים על הסט. בהתבסס על כל המידע שנאסף, כולל היעדר הכוונה המכוונת לגרום לנזק או מוות, המוות של האצ'ינס הוכרז לבסוף כתאונה.

צילום אווירי של סט צילומי הסרט "Rust", שבו השחקן אלק בולדווין ירה בטעות למוות בצלמת, צילום: Roberto E. Rosales/Albuquerque Journal

התקרית הקטלנית הזו הייתה אחת מכמה שהתרחשו על הסט. לפי הדיווחים, ימים ספורים לפני הירי הקטלני אירעה בדיוק על אותו הסט תקרית חמורה אחרת של ירי בשוגג. ביום בו אירעה התקרית שהביאה למותה של האצ'ינס ,שבעה עובדים התפטרו במחאה על ליקויי הבטיחות הרבים.

השחקן אלק בולדווין מדבר בטלפון לאחר שירה בטעות למוות בצלמת בסט צילומי הסרט "Rust", צילום: איי.פי.

בראיון שהעניק לאחר תקרית הירי, בולדווין הדגיש כי למרות שהיה עושה כל שבכוחו כדי להחזיר את הגלגל לאחור, הוא אינו חש אשמה. "מישהו אחראי על מה שקרה", הצהיר, "אבל זה לא אני".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר