היום יעלה לאקרנים הסרט החדש מבית מארוול קומיקס "תור: אהבה ורעם", בכיכובם של כריס המסוורת' ונטלי פורטמן. המסוורת' האוסטרלי חוזר לגלם את גיבור־העל הבנוי לתלפיות, המבוסס על פי אל במיתולוגיה הנורדית, שנודע גם כאחד מחברי "הנוקמים". לאחר האירועים בסרטים "מלחמת האינסוף" ו"סוף המשחק", תור מצטרף לשומרי הגלקסיה ומסייע להם בקור רוח להביס יריבים, עד שהוא נקרא לדגל לחזור לממלכה שבה שלט אסגרד, כאשר נבל חדש מאיים לחסל את כל האלים. על הדרך הוא גם מתאחד במפתיע עם בת זוגו לשעבר ג'יין (פורטמן), שמצאה את דרכה אל הפטיש האימתני שלו כדי להתמודד עם גורל סופני שמאיים על חייה.
זו הפעם הרביעית שהמסוורת' מופיע בתפקיד תור בסרט סולו, כלומר - לא כולל סרטים אחרים בתאגיד "הנוקמים" בעשור האחרון. הפעם חוזר לביים אותו זוכה האוסקר טאיקה ואיטיטי, שקצר את שבחי המבקרים והמעריצים על "תור: רגנרוק", שיצא ב־2017 ונחשב להצלחה קופתית גדולה עם הכנסה של 854 מיליון דולרים.
בסרט מככבים, בין היתר, גם ראסל קרואו בגרסת הקומיקס לאל היווני זאוס; טסה תומפסון כוואלקירי - שלה הוריש תור את השליטה באסגרד; וכריסטיאן בייל כנבל־העל המכונה גור שוחט האלים, רוצח גלקטי מצולק. זהו קאמבק של בייל לסרטי גיבורי על, לאחר שגילם את באטמן בטרילוגיית "האביר האפל" המוערכת של הבמאי כריסטופר נולאן.
טריילר: "ת'ור: אהבה ורעם" // באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם
"היה עלינו לחץ אדיר לקראת העבודה על הסרט, כי מבין הנוקמים המקוריים תור הוא הראשון שמקבל סרט סולו רביעי, ורציתי להביא משהו שונה. אני תמיד שואף להשתפר עם הדמות", אמר המסוורת' במהלך קידום הסרט, שהוא גם אחד מהמפיקים הראשיים שלו. "כשראינו אותו בפעם הקודמת בסרט 'הנוקמים' האחרון, תור היה די מבולבל ואבוד, אף כי מצבו משתפר לקראת סוף הסרט. אבל הוא עדיין לא הבין מי הוא ומה מקומו ביקום. ואז הוא החליט לקחת הפסקה לפרק זמן קצר ולחפש את עצמו".
על המשחק לצד קרואו סיפר המסוורת': "לא חלמתי שיגיע היום שבו ראסל יופיע שוב על המסך באופן שיזכיר ויזואלית את סרטו 'גלדיאטור', אך עם קריצה ועם הרבה הומור עצמי. וראסל הלך על זה. אני מעריץ גדול שלו מאז שהתחלתי לשחק. יש ביכולות המשחק שלו משקל ורצינות, וככה הוא גם בחיים כשמביטים בו מהצד. כשהכרנו בצילומים גיליתי את חוש ההומור הנהדר שלו, והוא נעתר בחיוב לכל מה שטאיקה הבמאי ביקש ממנו לעשות".
לדברי ואיטיטי, העניין שלו בסרט נוסף על אותה הדמות היה בשילוב ז'אנרים של אקשן, קומדיה ואפילו רומנטיקה. "אחד הדברים המגניבים במארוול הוא הפתיחות למגוון סגנונות בחבילה אחת", סיפר הבמאי. "הקהל נשאר על קצות האצבעות, והדמויות מרגישות שונה כשרואים אותן בכל פעם באור אחר. כשבנינו את העלילה ידענו שהמעריצים ישתגעו על הרעיון, וזה מתחבר לרעיון שהיה לנו - סרט שמרגיש כמו אלבום מטאל מהאייטיז".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו