עכשיו תורו: אלביס פרסלי זוכה לסרט מרהיב במיוחד

אגדת הרוק זכתה לביוגרפיה מוזיקלית קולנועית משלה, ועם במאי ויזואלי וטום הנקס אחד – אין זה מפתיע ש"אלביס" הפך לאחד הסרטים הכי מדוברים של התקופה • כמו כן, הגיע הזמן שתכירו את מי שנכנס לנעליים הגדולות האלו – אוסטין באטלר

מתוך הסרט "אלביס", צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

מאז ומתמיד הייתה הביוגרפיה אחד הז'אנרים האהובים ביותר בעולם הקולנוע. אינספור סרטים שמבוססים על סיפורים של דמויות מוכרות יותר או פחות יצאו לאורך השנים, ובאופן טבעי לא על כולן שמענו – אבל חלקן הפכו לכאלה שלא היה לנו סיכוי לפספס אותן.

רוצים דוגמה? תראו איך כל העולם צפה בשנת 2018 בהיסטריה ב"רפסודיה בוהמית", הסרט על להקת קווין – ובפרט על הסולן האגדי פרדי מרקורי. למרות הביקורות הפושרות, הסרט הכניס כ-900 מיליון דולר ברחבי העולם, זכה בארבעה פרסי אוסקר (אחד מהם לשחקן הראשי, ראמי מאלק), נתן דם חדש של מעריצים ללהקה הבריטית ובעיקר הפך אותה לגדולה אפילו יותר משהייתה קודם לכן.

בשנים האחרונות צפינו גם בסרטים ביוגרפיים על אלטון ג'ון ("רוקטמן"), ארית'ה פרנקלין ("ריספקט") ואפילו בילי הולידיי ("ממשלת ארה"ב נגד בילי הולידיי"), כשעל הקנה נמצאים סרטים על המלחין הנודע ליאונרד ברנשטיין ואפילו על זמרת אגדית לא פחות מאלביס (אבל כל כך שונה ממנו מוזיקלית) – מדונה.

מי שזוכה הפעם לכבוד הוא אלביס פרסלי, שסרטו החדש של באז לורמן ("מולין רוז'", "גטסבי הגדול") עוקב אחר הקריירה של אגדת הרוק'נ'רול, שהלך לעולמו ב-1977 כשהוא בן 42 בלבד. מי שמוגדר כאחד הזמרים המשפיעים והמצליחים ביותר בהיסטוריה (בכל זאת, 500-300 מיליון עותקים משיריו ומאלבומיו הם לא דבר שהולך ברגל) מגולם פה על ידי אוסטין באטלר, שלא בדיוק היה שחקן מוכר – אבל כעת נראה שהוא בדרכו להפוך לכוכב גדול.

עוד רחוק לדבר על האם יש אוסקר בעתידו הקרוב של באטלר, אבל אין ספק שהעובדה שהוא לבש בסרט יותר מ-90 תלבושות ולמד את המימיקה של פרסלי במשך כחצי שנה מאוד תרמה לו "להיכנס" לתפקיד המבוקש.

נכנס לנעליים עצומות. באטלר ב"אלביס", צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט


אגב פרסלי, בסרט תוכלו למצוא פרסלי נוספת – פריסיליה, הלא היא אשתו של אלביס. בסרט היא מגולמת על ידי אוליביה דה ג'ונג האוסטרלית, המוכרת כאל מהסדרה "עולם חדש" של נטפליקס. כמובן שגם היא זכתה להיכנס לכמה תלבושות מסקרנות, זאת על מנת לכך שהסטייל שלה יהיה דומה ככל האפשר לזה של פריסיליה האמיתית, שאגב צפתה ב"אלביס" וסיפרה שהיא מאוד התרגשה ממנו.

גם את טום הנקס תוכלו למצוא ב"אלביס", שבו הוא מגלם את קולונל טום פרקר, מנהלו של אלביס שהיחסים ביניהם היו ידועים כלא אחידים, בלשון המעטה. פה הנקס זוכה שני פרסי האוסקר מציג את דמותו של פרקר כדי רעה, תפקיד לא שגרתי בכלל עבור השחקן האהוב.

טום הנקס (מימין), באז לורמן ואוסטין באטלר בפרמיירת "אלביס", צילום: איי.פי.

 

דבר נוסף שהיה לא שגרתי עבור הנקס הוא הצורך של הדמות לעבור בין שלוש לחמש שעות בכל יום צילומים על מנת שצוותי השיער, האיפור והפרוסתטיקה יוכלו לגרום לו להיראות כבן דמותו של פרקר.

כאחד הסרטים הכי מדוברים של הקיץ, אין ספק שהשילוב בין האסתטיקה הוויזואלית של לורמן, שהפך לאחד מסימני ההיכר של לורמן האוסטרלי, לבין המוזיקליות שמלווה את דמותו של אלביס פרסלי, שידע בחייו הדי קצרים כמה וכמה עליות וירידות, הולך לעשות לנו שמח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר