רבקה זהר: "אני מרגישה שאני עטופה בחיבוק גדול"

אחת מהזמרות האהובות בישראל חוזרת עם מופע חדש • היא מספרת על ההתמכרות לסמים, הנתק מבתה והמחשבות על המוות • הריאיון המלא מחר במוסף "שישבת"

רבקה זהר, צילום: מאיה באומל בירגר

רבקה זהר, 73, מהזמרות האהובות בישראל, חוזרת אל הקהל עם שירים חדשים ומופע חדש, שכולל גם את מיטב הקלאסיקות שלה. בראיון מיוחד למוסף "שישבת" היא נוגעת בתחנות המרכזיות בחייה ובטרגדיות שפקדו אותה - ההתמכרות הקשה לסמים בארה"ב, שהביאה אותה אל סף המוות, הפרידה מבעלה שלמה קאלו, שהלך לעולמו, והנתק מבתה תמה, שאיתה לא דיברה בשנים האחרונות.

"היא בת 45 כיום, והיא לא רוצה להיות איתי בקשר, לא רוצה בתוקף, בתקיפות, אפילו בתוקפנות", מספרת זהר על הבת. "היא בוחרת שלא, ואני מכבדת את זה. היא מסרבת לראות אותי, אז היא המפסידה. פעם הייתי מצרה גם על זה, אבל אתה לא יכול לחיות חיים של מישהו אחר. כל אחד צריך להיפתח לעצמו. היא צריכה להרפות מהכעס ואז כן לדבר, ואז אולי היא היתה נזכרת".

כשאומרים "זמרת כל-ישראלית" מתכוונים לשושנה דמארי, לחוה אלברשטיין, לא הגיע לך לקבל יותר?

"לי לא, לעם הגיע לקבל יותר. כזמרת קיבלתי כבר את כל התארים, אבל התהילה היא לא הדבר האמיתי, אלא מה שאתה נותן לקהל. אני מצרה על כך שלא מנגישים אותי יותר כלפיו. מה שחשוב זה לא המדליות, אלא מה הקהל חושב בשטח. כשאני מסתובבת ברחוב אני מרגישה עטופה בחיבוק גדול, של כל הגילים, אוהבים אותי מאוד, כי יש לי שירים שהם לעד".

איפה את עומדת מבחינה פוליטית?

"אני בדרך כלל מחזקת את הימין, כי זה לא שמאל מול ימין, זה או שיש לך מדינה או שאין לך מדינה, ואנחנו, העם היהודי, צריכים מדינה. תכננתי להצביע לבנט, אבל בבחירות האחרונות לא הספקתי להגיע לקלפי, כי הייתי בחזרה".

את חושבת על הסוף?

"מהילדות שלי אני חושבת על משמעות החיים ועל המוות. צריך להאמין שאלוהים קיים ושהמוות הוא רק שלב בדרך. קסם החיים הוא נצחי. אנחנו חוזרים לעולם בחיים אחרים. לכן אני לא פוחדת למות. ככה זוכים באושר בלתי הפיך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר