"גסי רוח, זאת לא הכנסת שלי": חנן יובל סירב להופיע באירוע יום הזיכרון בכנסת

הזמר הישראלי הוותיק הוזמן לשיר בטקס לזכר חללי צה"ל בבניין הרשות המחוקקת בירושלים • בתגובה השיב למארגני האירוע: "לשיר שם זה לעשות שקר גדול לעצמי" • המוזיקאי בשיחה עם "ישראל היום": "אני אדם פרטי, ממשפחה שכולה, המצב כרגע הוא שאין מבוגר אחראי ואף אחד לא מוציא כרטיס אדום" • בתשובתו התייחס לסרטון הלייב מהכנסת שהוציא ח"כ אלמוג כהן • השבוע השחקן עידן אלתרמן התייחס אף הוא לסרטון שהוציא חבר הכנסת מעוצמה יהודית

חנן יובל, צילום: גדעון מרקוביץ

הזמר הישראלי הוותיק חנן יובל ידוע בשל קריירה רבת שנים, החל מימיו בלהקת הנח"ל בשנות השישים. לאחרונה, הוזמן על ידי המפיק והבמאי רוני אבירם לשיר בכנסת באירוע ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל שמפיקים עבור הכנסת ומשרד הביטחון. אלא שיובל סירב להצעה.

סירובו של יובל נוגע בעיקרו לסרטון שהוציא ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) שבו השפיל את חברי הכנסת הערבים בקריאות גנאי, והתייחס אליהם כבהמות כשלצדו יושב יו"ר ש"ס אריה דרעי. "זאת לא הכנסת שלי", כתב יובל לאבירם בהודעתו. "רוני יקירי - לכנסת הזאת, של אלמוג כהן, של דודי אמסלם, של החברה גוטליב, של גלית דיסטל, של אריה דרעי שנהנה מההומור של אלמוג כהן, של יו"ר הכנסת שבמקום לגעור בטינופות הוא אוסר על הצילום שלהם, שלא ידעו בחוץ, ועוד ועוד".

"שאמשיך?", מוסיף יובל לאבירם. "ואין אפילו צדיק אחד שיקום ויזעק. לשיר שם בפני גסי הרוח האלה זה לעשות שקר גדול לעצמי. אוכל לא חסר ולא יחסר בבית משפחת יובל. על היושרה עבדתי כל החיים. הייתי חייב לכתוב לך. בהצלחה ושבת שלום". השבוע התייחס השחקן והקומיקאי עידן אלתרמן אף הוא לסרטון שהועלה ע"י ח"כ כהן, באומרו: "טיפש, רע לב וגזען". 

בראיון איתו מבקש חנן להבהיר שאין לא עניין למנף את האירוע או להוסיף על ההודעה ששלח, בכל זאת כשביקשתי ממנו להרחיב הבהיר שלא מדובר מבחינתו במקרה פרטי: "זה לא מקרה של חבר כנסת אחד, זו התייחסות לגועל נפש שיש שם ושאף אחד כולל יו"ר הכנסת לא מוציא להם כרטיס אדום. אז אני צריך לבוא לשיר מול אנשים שמטנפים? לא רוצה". 

"הופעתי לפני שנים בפני אריק שרון, אין שום קשר לפוליטיקה אלא לאסתטיקה". חנן יובל, קובי אושרת וקובי רכט, צילום: קובי קלמנוביץ

"אני אדם פרטי ואני ויכול לבחור איפה להופיע", הוסיף יובל בשיחה עם "ישראל היום". "האווירה בכנסת כרגע היא שאין מבוגר אחראי שאומר תפסיקו. לפני עשרים שנה בדיוק הופעתי באירוע לציון 30 שנה למלחמת יום הכיפורים מול אריק שרון בשורה הראשונה. אז אני שוב מבהיר שאין קשר לפוליטיקה אלא לאסתטיקה. אומרים שהעם הוא הריבון. אז אני הריבון אתם לא מכבדים אותי אז למה שאכבד אתכם? ושלא יעזו לדבר על משפחות שכולות כי אני ממשפחה שכולה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר